Omdat ik de dekjes erg mooi vind en ervan uit ga dat Eskadron voor kwaliteit staat heb ik een aantal Eskadron dekjes gekocht van de types Impuls en Brilliant. Ze waren flink aan de prijs, maar ik ging voor de kwaliteit en uitstraling. Helaas komen de dekjes lelijk uit de was, de randen worden lelijk en krullen naar binnen. Ik baal hier vreselijk van. Ik was ze op 30 graden met een fijnwasprogramma en goed wasmiddel. Ik gebruik geen wasverzachter en centrifugeer ze ook niet. Heeft iemand anders dit ook of heeft iemand tips hoe ik ze wel mooi kan houden? Ik vind eigenlijk dat dit niet mag voor dekjes die zo duur zijn, dan mag je toch verwachten dat ze lang mooi blijven?
Ik heb Eskadron hierover gemaild en ben benieuwd naar hun antwoord.
Ik heb 3 van die suede look dekjes met dubbel sierkoord. Ik weet niet welk type dat is. Inderdaad niet gekoop (nu rond de € 82,- of zo). Twee daarvan zijn al 5 jaar oud en nog steeds super netjes!!
Ik heb inderdaad bij 2 van de 3 dat de rand naar binnen trekt en tijdens het rijden dubbel vouwt. Net als die van jou. Als je ze vlak neer legt staan ze een beetje in een hoepeltje.
Hmm vreemd... Ik heb hier eigenlijk geen last van gehad met mijn Eskadron dekje. Ik heb het dekje toch zeker 3 jaar vrij intensief gebruikt en het bleef mooi. Op den duur werd het dekje wel wat vaal van het vele wassen maar dat kan ik natuurlijk niet echt vreemd noemen. Het dekje heb ik gedoneerd aan de manege waar ik mijn paard stal, het wordt nu dus nog veel intensiever gebruikt als voorheen en het ziet er nog steeds ok uit!
Kreeg van eskadron de reactie dat ik maar naar de winkel terug moest gaan met de aankoopbon. Handig om het zo af te schepen, dekje is een paar maanden oud en de aankoopbon heb ik allang niet meer. Ik vind dat een dekje van dat geld na een paar maanden nog als nieuw moet zijn, vooral omdat ik hem zeer weinig gebruikt heb.
Ik koop ze dus ook niet meer, ga maar eens een PK of Eurostar proberen denk ik.
Ik heb dit ook gehad met de ik dacht een Brilliant. Ik vond het erg jammer, zeker omdat de dekjes zo duur zijn. Ik heb wel die katoenen dekjes en die blijven mooi in de was. Ik denk dat het koord misschien wat strak gestikt is of krimpt in de was en dat ze daarom krullen.
De pk´s en eurostar blijven super in de was ook bij veel gebruik en wassen
Ik heb er een stuk of 8, waar ook een paar hele oude tussen zitten. De helft is van gewoon katoen, andere helft is Impuls, het suedine-model. Alle acht zijn nog in perfecte staat, niks kapot, niks verkleurd oid
Ik heb ook de dunne "goedkopere" van tegen de 30 euro eskadron dekjes. 3 stuks. Ze blijven alle 3 heel mooi van kleur en krullen niet na het wassen. En ze liggen altijd heel netjes op mijn paard.