Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brittol schreef:Mijn paard is in de buitenbak al heel erg kijkerig, dus dan loopt ze al erg met haar hoofd omhoog.. En daarbij weet ik nog niet echt hoe ze op buitenrit is.
c_alsemgeest schreef:Ik heb bij Warina buiten ook een martingaal... deze dient ter bescherming voor mijn voortanden
Ze heeft buiten nogal de neiging om onverwachts een sprong te maken en dan haar hoofd tussen mijn voortanden te plaatsenMerk er verder niet veel van qua makkelijker inhouden oid.
Sash schreef:ik vind een martingaal een vreselijk ding, heb juist het idee dat ik minder controle heb als ik ermee rijd omdat ik dan minder goed kan sturen
Lusitana schreef:Vergeten toe te voegen, maar dat was al duidelijk hier, dat het een perfecte rem is tegen slaande hoofden, wat dan weer wat lippen, tanden, neuzen en ogen spaart... van de ruiter welterverstaan
RedPassion schreef:Lusitana schreef:Vergeten toe te voegen, maar dat was al duidelijk hier, dat het een perfecte rem is tegen slaande hoofden, wat dan weer wat lippen, tanden, neuzen en ogen spaart... van de ruiter welterverstaan
Maar waarom dat niet proberen dat slaan met het hoofd op een andere manier op te lossen dan met een hulpteugel, die het probleem alleen maar verbloemd?