Martingaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xannemijn

Martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:56

Hee !

ik weet niet of ik dit Topic goed plaats.

Maar voor wat heb je eigenlijk een martingaal nodig?
En wat voor resultaat geeft het?

Groetjes Annemijn

Pistasche

Re: Martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:00

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:02

Als je paard erg sterrenkijkt kan dit een oplossing bieden. Wordt vaak bij het springen gebruikt Ja. Maar zoveel helpt het niet vind ik. 't Is wel een vriendelijkere hulpteugel dan de meeste anderen.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 15-01-08 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:03

ik gebruik ook een martingaal, dan is die makkelijker naar beneden te rijden.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:04

ik vind het inderdaad de diervriendelijkste hulptuegel. hij kan niet zijn hoofd in zijn nek gooien.. voel ik met altijd wat safer op de buitenrit

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:05

Laura_horse schreef:

Een paard naar benenden rijden door middel van een martingaal zou ik zelf niet doen. Dat moet vanuit het voorwaarts rijden komen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:06

laura_horse: Het is volgens mij niet helemaal bedoeld om hem daarvoor te gebruiken.
Meestal gebruik je een martingaal voor pony's die snel met het hoofd de lucht in lopen, wanneer een paard/pony zo loopt is het moeilijk hem te kunnen terugnemen. Met behulp van een martingaal kan een pony zijn hoofd niet ver omhoog brengen, en houd je dus op een vriendelijke manier de controle over je paard.
vaak word een martingaal gebruikt tijdens het springen, of vaak tijdens het buitenrijden.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:13

keeyzie schreef:
laura_horse: Het is volgens mij niet helemaal bedoeld om hem daarvoor te gebruiken.
Meestal gebruik je een martingaal voor pony's die snel met het hoofd de lucht in lopen, wanneer een paard/pony zo loopt is het moeilijk hem te kunnen terugnemen. Met behulp van een martingaal kan een pony zijn hoofd niet ver omhoog brengen, en houd je dus op een vriendelijke manier de controle over je paard.
vaak word een martingaal gebruikt tijdens het springen, of vaak tijdens het buitenrijden.

edanktt

DFromHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:42

als het paard zn hoofd hoog gooit zorgt die teugel er voor dat je je paard nog steeds goed kan sturen..
het is trouwens van geen een hulp teugel die bedoeld is om je paard in de krul te trekken

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:02

een martingaal is niet voor het naar beneden rijden van paarden, daar heb je de thiedeman voor, met een martingaal kan je je paard meer 'bij' je houden.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:09

Een thiedeman om je paard naar beneden te rijden is ook de oplossing niet Blijft dwingen en dwingen en ontspanning van nageeflijk zijn gaan niet samen

J_van_Bijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:09

Laura_horse schreef:

een martingaal is niet om een paard naar beneden te rijden dat is inderdaad een thiedeman, waar ik eigenlijk een hekel aan heb.. een martingaal is in mijn ogen de enige hulpteugel, waar eigenlijk geen nadelen aanzitten.. je paard wordt er niet door geforceerd.. hij heeft er dus geen last van.. een martingaal is een hulpmiddel als je paard graag sterrenkijkt.. ook wordt hij vaak met springen gebruikt zodat het hoofd niet te veel om hoog gegooid kan worden, onder anderen om je eigen hoofd te beschermen.. ook kan het helpen om het een stijgerend paard wat lastiger te maken.. stijgeren ermee is mogelijk maar het hoofd kan niet ver omhoog waardoor hij de hoogte ook niet kan maken..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:10

voor als paarden omhoog willen komen. Splash wikl wel een steigeren buiten als het haar te langzaam gaat en dan is de martingaal een fijn ding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:29

Wat is beter te gebruiken op buitenritten? een Thiedeman of een martingaal?

Mijn paardje wil nogweleens bokken en gek doen en iemand zei dat ik het best een thiedeman kon gebruiken zodat ik meer controle over mijn Fjord zou hebben maar klopt dit?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:34

ik heb een tijdje met een thiedeman gereden buiten maar die stond vrij lang ik vind een martingaal lekkerder kunnen ze ook normaal strekken in de hals

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:47

oke maar geven ze allebei het zelfde resultaat>?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:14

--> har

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:47

Ik zou toch voor de Martingaal kiezen tijdens buitenritten.
Omdat dit toch de meest vriendelijke hulpteugel is waarmee je pony's die snel met het hoofd de lucht in lopen onder controle kunt houden.
Aan de thiedeman heb ik zelf een klein beetje een hekel...