Ik heb nu 2 maand geleden een nieuw zadel gekocht, ik heb er ongeveer als je alle keren die ik er mee heb gereden achter elkaar plakt hooguit 3 weken op gereden.
Vanaf de buitenkant ziet het zadel er gewoon uit als een mooi nieuw zadel MAAR,
Nou zie ik toch tot mijn grote verbazing, dat op sommige plekken van het zadel en dan vooral ONDER de zweetbladen, de kleur al gewoon grijs wordt.. het zwarte slijt er gewoon af..
Even een fototje ter verduidelijking:
Dit is het zadel, zoals je ziet een Nieuw zadel:

En zo ziet het onder het zweetblad eruit:

Zoals je ziet, duidelijke slijtage plekken en IK vind dat dit niet moet kunnen bij een zadel die je 3 weken gebruikt hebt!!!
Nu heb ik dus de leverancier opgebeld, deze is wezen kijken en vertelde mij het volgende:
Hij zei dat tegenwoordig de zadels niet meer zo geverfd worden als vroeger, Vroeger mocht je het leer zwaar doordrenken in de verf maar tegenwoordig met alle milieu maatregelen enzo mag dit niet meer..
Dit was dus zijn argument dat mijn zadel gewoon grijs werd op sommige plekken..
Ik heb hem verteld dat ik me hier opzich wel in zou kunnen vinden.. maar niet NA 3 weken!!
Nou na even doorzeuren zei hij gewoon van... Kijk het nog even een tijdje aan, anders krijg je een nieuw zadel van me...
Maarja.. Kijk het een tijdje aan??? wat moet ik hier nu mee??
Maar nou is mijn vraag eigenlijk van jullie..
Hebben jullie dit verhaal wel eens gehoord? Want als ik dus zei van maar kijk hier liggen zadels die al veel ouder zijn dan de mijne en die hebben dat niet! dan zei hij dus, ja maar dat komt dus omdat die anders geverd zijn ( en dan had ik het over Kiefer en KN zadels)
Ook mocht ik mijn NIEUWE zadel niet INOLIEN van hem.. terwijl andere zadelmakers weer zeggen dat dat juist wel moet voordat je een nieuw zadel gaat gebruiken..???
Dus zijn er mensen die ook net een nieuw zadel hebben, of een zadel van ongeveer een jaar oud... en hebben jullie ook zulke slijtage sporen.. of nog veel minder..
Ik vind dit gewoon niet kunnen, maar ik krijg van hem een beetje het gevoel dat ik zeur..
Ik laat het er nog niet bij zitten.. maar wil graag weten wat jullie mening is..
Sorry voor het lange verhaal!