Het hoofdsetl Tietse's choice!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

Het hoofdsetl Tietse's choice!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 14:32

Wie heeft er al ervaring met het hoofdstel tietse's choice?

hoe is de pasvorm,
hoe is het leer,
hoe breed is de neusriem etc. etc.

Graag jullie ervaringen zowel positief als negatief

Phrono

Re: Het hoofdsetl Tietse's choice!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:55

PB bokker BrankaZ eens, die heeft een hoofdstel van dit merk Lachen

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:01

Een vriendin van mij heeft hem! Ik vind het een onwijs mooi hoofdstel Ja Lekker soepel leer en een mooie neusriem. Ze moest wel een extra grootte laten maken want de standaart maat was te klein. Ik zal haar dit topic even doorsturen Lachen

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 22:44

Oke, ik zal BrankaZ eens pben!

Dank jullie wel.
Ik ben benieuwd hoe het hoofdstel je vriendin verder bevalt Widner!

Hoor er graag meer over! Zit er namelijk ook over te denken om het hoofdstel aan te schaffen.

Weten jullie nog meer verkoop punten dan piaffe?
Ik zou hem namelijk wel eens willen 'voelen'!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 00:44

Goh, verkoopt Piaffe ze ook? Ik heb de mijne direct bij de leverancier/ontwerper gekocht. N.l. Cavaletti/Show Horse Service http://showhorseservice.com/
Had wat aanvullende wensen en daar konden ze aan voldoen. Omdat ze mijn idee mooi vonden hebben ze dat ook in hun vaste collectie opgenomen.

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 14:33

Persoonlijk heb ik dan liever gewoon een helemaal effen zwarte. Vind de jouwe ook wel mooi, maar zou dan de neusriem ipv zn wit randje er in gewoon wit onderlegd willen.
Maar hou toch meer van volledig zwart.

Wat voor leer kwaliteit gebruiken ze dan?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:09

BrankaZ schreef:
Goh, verkoopt Piaffe ze ook? Ik heb de mijne direct bij de leverancier/ontwerper gekocht. N.l. Cavaletti/Show Horse Service http://showhorseservice.com/
Had wat aanvullende wensen en daar konden ze aan voldoen. Omdat ze mijn idee mooi vonden hebben ze dat ook in hun vaste collectie opgenomen.

Wat voor aanvullende wensen??
Heb je toevallig ook een foto van je hoofdstel.

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:39

iemand een idee hoe de maten uitvallen? (gewoon goed of juist niet..)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:08

@ steinstein: toen ik het hoofdstel kocht hadden ze in hun vaste collectie nog wat minder kleuren. B.v. wel zwart met een rood randje, maar dat vond ik te uitgesproken. Of wit onderlegd, maar dat vond ik niet echt mooi bij een schimmel. Dacht aan zwart maar toen ik informeerde of zwart met een wit randje ook mogelijk was kon dat worden geregeld. Die combinatie beviel ze duidelijk want ze hebben dat in hun vaste collectie opgenomen.
Verder worden de hoofdstellen standaard met bronskleurige gespen geleverd. Bij bruin vind ik dat wel mooi (heb sinds kort een bruin halster van ze, ook heel erg mooi), maar bij zwart vind ik dat niet zo mooi. Dus gevraagd of zilverkleurige gespen mogelijk was en ook dat kon worden geregeld.
1 en ander zorgde wel voor wat extra levertijd maar ik heb het het wachten waard gevonden.
Foto: zie onder verder kan je foto's vinden op hun site.

@ dijkzicht: ik vind het eigenlijk normaal vallen. Bij mijn oude Kieffer zaten bij maat volbut (wat gelijk is aan cob) de bakstukken op het korste gaatje. Bij dit hoofdstel zit het volgens mij op het 2e of 3e gaatje. Neusriem en keelriem moet ik wel op het (meen) een na laatste en laatste gaatje doen, maar dat ligt aan het feit dat mijn paard een fijn gesneden hoofd heeft en dus een slank hoofd.

Afbeelding