Wat is er zo bijzonder aan de HB turijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

Wat is er zo bijzonder aan de HB turijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 14:27

Het valt me op dat vele bokkers het HB turijn hoofdstel hebben.

Wat is er nou zo bijzonder aan?
Is het de kwaliteit.
Het feit dat het rondgenaaid is?
De prijs kwaliteit verhouding?

Ik denk zelf dat het hoofdstel zo populair is omdat rondgenaaid tegenwoordig in de mode is.
De passier rondgenaaide versie bijv. is toch stukken duurder.
De HB turijn lijkt dan een mooie tussenweg.
Rondgenaaid en toch voordelig.

Maar toch zou ik van jullie eens de ervargingen horen en waarom jij nou juist voor dit hoofdstel gekozen hebt!

Ilsemarie

Re: Wat is er zo bijzonder aan de HB turijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:29

Ik wilde altijd al rondgenaaid. Kieffer Anja had voorkeur maar de HB is nog meer rondgenaaid en helemaal mijn smaak. Bovendien betaalbaar, dus hier met dat ding Haha!

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:32

Ik sluit me helemaal bij Ilsemarie aan....Altijd al een rondgenaaid hoofdstel willen hebben op het hoofdje van mijn paard en ze zijn een poos helemaal niet aantrekkelijk meer geweest te zijn..nu komt het zoals je al zegt weer in de mode..en hij was betaalbaar...dus vandaar.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:12

Ik ging dus puur voor het geval dat rondgenaaide de gespen meestal boven heeft zitten,,mijn paard is zwart en gespen e.d maken zijn hoofduitdrukking zo raar,,lijkt af en toe net alsof ie dan 4 ogen heeft(moeilijk uit te leggen Bloos )

Ik heb dus HB besteld en 3 x mee gereden,,daarna direct verkocht..

Hoofdstel voor prijs?? super kwaliteit,,lekker soepel na 1e keer ingevet te hebben..

Mooi afgewerkt..makkelijk te verstellen,, mooi glad leder,,diep zwarte kleur, niks slechts over te melden Pling

Helaas kon mijn paard er niet tegen,,de gespen achter zijn oren Huilen

Op 1 of andere manier ging dit schuren of iets,, ik heb er na 1e keer rijden een gelstukje onder gelegd zodat het zachter was,, maar ook dat was niet prettig voor hem(liet hij duidelijk merken met constant hoofd schudden)

Nu rij ik maar weer met mn andere hoofdstel Huilen Huilen (paardje ook weer gelukkig Haha! )

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:27

Nou waarschijnlijk omdat je rondgenaaid eerder bijna niet kon krijgen, Ja alleen de schumacher van rond de 300 euro..
EN er zijn wel vele rondgenaaide hoofdstellen maar deze zijn vaak niet helemaal rondgenaaid of hebben niet alle sluitingen mooi weggewerkt bijv. dat de bakstukken gewoon op de wang zitten zeg maar..
De HB turijn heeft alles rondgenaaid en alle sluitingen kunnen achter de oren..
Het is dus wat mij betreft het perfecte rondgenaaide hoofdstel voor een perfecte prijs Knipoog

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 22:40

Pasha schreef:
Nou waarschijnlijk omdat je rondgenaaid eerder bijna niet kon krijgen, Ja alleen de schumacher van rond de 300 euro..
EN er zijn wel vele rondgenaaide hoofdstellen maar deze zijn vaak niet helemaal rondgenaaid of hebben niet alle sluitingen mooi weggewerkt bijv. dat de bakstukken gewoon op de wang zitten zeg maar..
De HB turijn heeft alles rondgenaaid en alle sluitingen kunnen achter de oren..
Het is dus wat mij betreft het perfecte rondgenaaide hoofdstel voor een perfecte prijs Knipoog

Nou moet ik toegeven dat ik zn gesp achter de oren wel mooi vind, maar niet bij elk hoofd.
Ook vind ik rondgenaaid niet echt super bij ieder paard staan maar smaken verschillen.

Ik moet ook zeggen dat ik de kwaliteit van het leer er niet heel chique uit vind zien.
Het oogt eerder wat goedkoop vind ik maar toch lijken me het wel weer sterke hoofdstellen.

Waarschijnlijk ben ik zn beetje de enige die er zo over denkt Tong uitsteken maar dat wil niet zeggen dat ik ze afkraak ofzo.
Voor die prijs vind ik ze zeker oke. Op foto`s zien ze er wel mooi uit.
(en ja heb ze in het echt gezien en gevoeld en heb zelf een rondgenaaide frontriem van dit hoofdstel)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:46

ik wil misschien zo'n hoofdselletje kopen voor mijn paard,
Alleen las ik laatst dat iemand de frontriem er niet af kon krijgen, ofzoiets.
En ik wil er wel graag een andere frontriem aan, kan dit zonder de frontriem te beschadigen?

Ik hou erg van rondgenaaide hoofdstellen, ik vind het er gewoon sjiek uit zien. Ook vind ik blinde sluitingen meestal het mooist.

Dit hoofdstel is niet duur, en wel mooi. met een mooie lekker brede aansnoerneusriem Vingers aflikken

dat zal dus wel de reden zijn..

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:16

jewel hoor je kunt er een andere frontriem op zetten!
( zie mijn profiel)
Je moet alleen dan even het blokje los prutsen die er en gedeelt kopstuk van maakt zeg maar..
als je het hoofdstel ziet dat weetje wat ik bedoel..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:26

Ik heb er ook een gehad.
Helaas verwachtte ik iets te veel van het leer, ik ben Kieffer gewend dus dit was toch wel erg stug. Het hoofdstel passte ook niet helemaal mooi, hij trok naar dr oog toe. Als hij goed gepast had had ik het hoofdstel wel gehouden.
Voor de prijs is het wel een superhoofdstel!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:44

Model is prachtig, precies zoals ik een hoofdstel graag zie: fijn, blinde sluitingen en brede neusriem, en ook nog een mooie kleur bruin!

Daarom heb ik 'm ook besteld, maar ik vind de leerkwaliteit eerlijk gezegd ook erg tegenvallen vergeleken met het leer van mijn andere hoofdstellen, het is een stuk harder en veel minder soepel...
Ook de neusriem vind ik erg hard...

Wel jammer, anders was het echt een perfect hoofdstel geweest!
Maar goed, wat kun je aan de andere kant verwachten voor dat geld... Knipoog

Probleem van het frontriem heb ik inmiddels wel heel netjes op kunnen lossen, zie mijn topic over de frontriem!

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 23:59

Aha, was al even bang dat ik de enige was die de kwaliteit toch wat minder vind. Maarja indd wat wil je voor die prijs. Het is gewoon een goede tussen weg en zo te zien vliegen ze als warme broodjes over de toonbank!

Maarja waar kies je dan voor: het model of de kwaliteit.
Ik hou het dan toch op kwaliteit. En wil altijd iets waar je niet heel nederland al mee ziet rijden:P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 08:10

tja, maar als je even iets nodig hebt en je budget is op dat moment niet toereikend voor meer kwaliteit... Clown

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:52

Voor de prijs heb je een leuk hoofdstel. Wel vindt ik dat je na 3 maand duidelijk kon zien dat het niet nieuwe was. Vooral de uiteiden van het leer. Wat krassen op het leer e.d.

Dat heb je met een duurder hoofdstel niet. Ik heb hem dan ook weer door verkocht. Ik ga dan toch voor kwaliteit dan voor de mode. Dus ik rijd weer met mijn ''oude'' kieffer ( waar trouwens ook niet kapot ben van het leer kwaliteit)

Nathan__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:41

het is ingesmeerd met slaken slijm Haha!

dresspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:26

Nathan__ schreef:
het is ingesmeerd met slaken slijm Haha!

Met slaken of slakken slijm? Tong uitsteken