Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
spekkiejnfu schreef:Ik heb ook een pony die gewoon géén hoofdstel past!
qua grootte heeft ze maat cob nodig, want haar hoofd is langwerpig.. maar haar hoofd is gewoon véél te smal voor maatje cob, dus heeft ze frontriem en neusriem nodig in maat pony.. en ja, ruiterzaken hebben nou eenmaal geen hoofdstellen in half maat pony, half maat cob.
Troelaatje schreef:ik heb dus wel altijd problemen met de standaard maten...![]()
ik heb een fjord met een redelijk groot hoofd. de cob maat past goed qua lengte van de bakstukken maar voor de neus- en frontriem en de keelriem heb ik maat full nodig. anders past de boel echt niet dicht. ik heb een standaard leren hoofdstel (merk geen idee) maat full, en daar heb ik een aantal gaten bij de bakstukken ingemaakt.niet ideaal maar ik kan er mee rijden. nu ben ik een paar jaar geleden overgestapt op kunststof en heb sinds vorig jaar een op maat gemaakt marylot hoofdstel: ideaal!
Chantal86 schreef:Het is net hoe duur je het wil maken he.
Als je zegt ik wil er 18 karaats diamanten in haha prima, heb je een zeer exclusief hoofdstel haha 3 bewakers dag en nacht bij het hoofdstel haha