Na 6 maanden beugelriem finaal door midden!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Na 6 maanden beugelriem finaal door midden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 21:08

Ik heb in juni, toen ik een ander zadel kocht voor mijn fjord, een paar vrij dure beugelriemen van Euroriding gekocht. Ik ben er zeer zuinig op, iedere 3 weken hang ik ze om, om oprekken en ongelijkheid te voorkomen en gaatjes heb ik er niet bij geprikt. Ik vet ze niet ovematig in en ze worden wel bijna dagelijks gebruikt.

Nou was mijn verzorgster van de week aan het rijden, en is dus 1 van de riemen compleet in 2 gebroken!!

Ik heb al contact gezocht met de winkel waar ik ze heb gekocht, waar ik dit probleem heb voorgelegd. Ik moet er even langs komen. Is er echter sprake van achterstallig onderhoud, dan kunnen ze niks voor mij betekenen.

Nou vraag ik me af, als je voor ruim 40 euro beugelriemen koopt, waar je dus heel zuinig op bent, dan mag je toch verwachten dat ze een aantal jaren meegaan, of ben ik nou gek? Verward

Chantal86

Re: Na 6 maanden beugelriem finaal door midden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:12

ik vind het wel knap dat ze zo kapot springen, volgens mij zouden ze toch wel wat moeten kunnen hebben. Ik zou terug gaan, en ook uitleggen dat je de riemen wel altijd netjes onderhoud, lijkt me stug dat ze dan ook zeggen, het is achterstallig onderhoud

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:13

Een half jaar, dat is wel erg vlug!
Ze moeten toch echt wel een tijd meegaan, zeker op de manier hoe jij ze onderhouden hebt.
Ben trouwens wel benieuwd, wat de winkel erover zegt Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:14

het kan door het vet komen, gebruik liever olie.
Maar wat raar zeg!
Zo snel mogenlijk mee terug gaan Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:16

gewoon treuggaan, liesft met bon
heb je deze niet meer, en wel met bankpas betaald, neem dan kopie van afschrift mee
kan zijn dat er een foutje in het leer zat oid
wel erg gevaarlijk, mag niet zomaar gebeuren

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 21:22

Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn verzorgster de beugelriem in 2en heeft kunnen trekken Haha!

Ik heb helaas de bon niet bewaard, goede les voor de volgende keer Verdrietig Ik heb het toen volgens mij wel met bankpas betaald Knipoog

Vetten bedoel ik olien mee, doe ik echt niet iedere maand, anders word je leer net kauwgom.. Ik maak ze schoon met een doekje en als ze echt te veel zijn uitgedroogd, wat overigens nog niet aan de orde was, dan zou ik ze inolieen Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:23

zie je bij de andere stijgbeugel ergens scheurtjes of beschadigingen?
hoe ziet de scheurplek euit, het leer en of recht is afgescheurd of niet

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 21:25

Ik heb ze nog niet gezien, deze week mijn verzorgster gestuurd omdat ik zelf met een nierbekken ontsteking thuis zit..

Ik ga pas morgen even naar stal, ik heb eerst een beetje uitgeziekt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:00

Terug gaan, is gewoon een zaak voor Euroriding.
Dit kan en mag niet gebeuren.
Zal wel net een slecht stuk leer zijn, waar ze uitgesneden zijn.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:09

Nou dat is wel erg frapant een half jaartje is wel erg kort. Ik koop zelf altijd van die "goedkoopies" maar ik vervang ze wel om het jaar, vaak zie je bij de goedkopere varianten namelijk dat het leer gaat "schilferen en scheuren". Een vriendin van mij heeft van Stubbe dubbelgestikte beugelriemen gekocht maar deze waren na een jaar ook al versleten. Gaatjes gingen door en ze rekte compleet op. Maar ook zij heeft ze altijd netjes onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:30

Mijn stubbenriemen zijn nu al 12 jaar oud, en nog helemaal oke, zelfs op de plek waar de beugel rust is niet vervormd oid.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:34

zo dat is wel heel snel!! Ik had t vorig jaar met mijn beugel. Die brak tijdens t rijden compleet af. Aan de buitenkant was er niets raars te zien . Waarschijnlijk doordat we veel op t strand rijden. T zout van t water vreet alles kapot.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:54

Ik vind het heel erg raar, op een manege hoort dit nogniet te gebeuren:= laat staan als je er zo netjes mee omgaat! en regelmatig vet e.d.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:06

Jolliegirl schreef:
het kan door het vet komen, gebruik liever olie.
Maar wat raar zeg!
Zo snel mogenlijk mee terug gaan Lachen

ik gebruik juist liever vet omdat door olie het leer nog wel eens iets te zacht word

maar bij het onderhoud wat ts aangeeft is het wel heel fout dat de riem breekt, dit hoort niet te gebeuren

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:42

dat is inderdaad wel heel snel zeg?
ik heb beugelriemen die er al ruim 8 jaar opzitten, en waarvan ik zeker weet dat de de komende 4/5 jaar nog perfect veilig zijn.
Als je er gewoon zorgvuldig mee bent omgegaan ( en zo te horen ben je dat) mogen ze niet zomaar breken en krijg je waarschijnlijk een nieuwe beugelriem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:58

Ik heb kieffer beugelriemen die 10 jaar oud zijn en die zijn nog perfect.En zo vaak vet ik ze niet.
Ik heb ook nog een nieuw zadel en die beugelriemen zijn nu een jaar.Als ik ze twee maal ingesmeerd heb is het veel.Ze zien er nog als nieuw uit.wel heeft bij mij de zadelmaker gewaarschuwd voor te veel vetten.Maar dan nog vind ik een half jaar wel erg snel

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:58

Ik baalde er wel grof van kan ik je melden.. Ik heb altijd goedkope riemen gehad en deze gingen altijd veel langer mee! Heb nu weer oude aan mijn zadel hangen. Die zijn alleen lelijk omdat daar de verf af is, maar ze zijn nog wel heel!

Ik laat het nog wel even weten wat de winkel zei, de mensen van de winkel kennende zal het wel in orde komen Lachen