Kan ik Stubben hier op aan spreken ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Kan ik Stubben hier op aan spreken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:59

Ik heb een paar maanden geleden een stubben zadel gekocht, dressuur. Zadel is 2jaar oud en heeft mij €850 gekost. Via een ruiter/zadelshop.

Nu heb ik het zadel wederom laten bekijken door mijn zadelmaker en deze trekt de conclusie dat het zadel scheef is. De lepel en de boom staan niet recht tegenover elkaar waardoor het zadel gewoon niet recht is! Dit valt niet op, enkel als je er erg goed naar kijkt en evt met een stok/recht stuk het midden duidelijk maakt.

Nu zit ik dus met een scheef zadel, welke niet te repareren is en dus weggegooid geld maar bovendat ook de rug van mijn paard heeft zitten verampeneren Boos! Zadelmaker heeft mij dit verteld, dat het zadel ook niet te herstellen is, verzin ik niet zelf Knipoog

Ik vraag me dan ook af of ik naar ''stubben'' kan bellen/mailen en deze kwestie voor kan leggen. Ik neem aan dat een zadel van 2jr niet onherstelbaar scheef kán zijn...Maar dan? Wat zou stubben voor mij kunnen doen/ kan ik van stubben verwachten ? Liefst heb ik gewoon een nieuw zadel, of een vergelijkbaar zadel wat wél recht is. Ik neem aan dat dit geen kwestie van ''pech gehad'' is...

Ik heb al contact opgenomen met betreffende shop, waarvan ik de naam ook niet ga noemen, deze kunnen mij niet helpen en geven ( eigelijk net als ik ) de ''schuld'' bij stubben.

Mijn andere zadels van stubben zijn overigens wel goed, het is echt deze welke compleet verkeerd is Over de rest ben ik zeer te spreken.

Wat denken jullie dat er verder kan gebeuren, en hoe kan ik contact leggen met fabrikant ?

Peelie

Re: Kan ik Stubben hier op aan spreken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:02

kijk op hun site. mischien staat er een tel nummer of een adress. Heb je garantie op het zadel gekregen? of zat dat er via stubbern nog op? Mijn zadel heeft namenlijk 5 jaar boom garantie

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:03

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:06

Ik zou een aangetekende brief sturen waarin je op vriendelijke toon de klacht uiteen zet, met foto's van het zadel waarop duidelijk te zien is wat het exacte probleem is met een verklaring van een erkende zadelmaker dat dit gebrek niet veroorzaakt is door verkeerd gebruik en/of onderhoud. Check ook even garantiebepalingen en vermeld die dan ook in de brief. Stel in de brief een termijn waarin jij van Stubben een reactie met oplossing verwacht.

Een zadel is ontworpen en gefabriceerd om langer dan 10 jaar bruikbaar te blijven bij correct onderhoud en gebruik dus na 2 jaar moet het zadel nog aan het gebruiksdoel kunnen voldoen. Bovendien is het een productiefout.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:28

Het scheef trekken van een boom kan ook worden veroorzaakt door een scheef zittende ruiter of een scheef paard. Het kan heel goed zijn dat dat de oorzaak is en dat valt waarschijnlijk buiten de garantie.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:30

Maar al zou de ruiter of het paard scheef zijn, dan hoort het zadel toch gewoon zijn vorm aan te houden ? Dat zou betekenen dat een paard met scheve rug standaard al zijn zadels scheef rijd en de zadels gewoon goed zijn ?

Na 2jaar lijkt het mij niet dat een zadel scheef mag gaan trekken, onder geen enkele voorwaarden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:31

Ik kan me haast niet voorstellen dat dat al na 2 jaar gebeurt. en punt 2 dan zou haar paard niet scheef geworden zijn als hij eerst recht was. (ik weet niet hoelang TS het zadel al heeft) Maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat zo makkelijk gaat

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:32

ik heb het zadel met 1.5 jr gekocht, en het nu een paar maanden in huis. Rond het af dat het zadel dus 2jr oud is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:35

Het kan ook zijn dat het zadel ooit verbreed of versmalt is, hierdoor kan, mits het niet juist uitgevoerd is, ook de boom krom worden.
Lijkt mij een onhaalbare zaak om dit bij stubben te verhalen, als het nu rechtstreeks uit de zadelmakerij zou komen, kan je er iets mee, nu weet stubben ook niet wat er met het zadel is gebeurt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:35

dan zou er te verwachten nog gewoon garantie zijn op de boom van het zadel. Heb je ze al een e-mail gestuurd?

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:38

gewoon via de website van stubben de situatie uitleggen en hun reactie afwachten.
ze zijn zeker voor reden vatbaar ,maar ik waarschuw je
op het moment dat je hoog van de toren gaat blazen en op je strepen gaat staan ,da krijg je niks voor elkaar.
gewoon netjes uitleggen en hun product de hemel in prijzen, en zeggen dat dat bij hun product toch eigenlijk niet voor komt.
met stroop vang je vliegen en niet met azijn Knipoog

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:38

Bitch schreef:
Het kan ook zijn dat het zadel ooit verbreed of versmalt is, hierdoor kan, mits het niet juist uitgevoerd is, ook de boom krom worden.
Lijkt mij een onhaalbare zaak om dit bij stubben te verhalen, als het nu rechtstreeks uit de zadelmakerij zou komen, kan je er iets mee, nu weet stubben ook niet wat er met het zadel is gebeurt.

Snap ik, maar aan de hand van controle of een ''operatie'' kan er dan toch gekeken worden in hoeverre met het zadel is ''geprutst''. Ik weet dat het zadel nooit is bijgewerkt zeg maar, maar dat had ik net zo goed kunnen verzinnen. Denk dat je in dat opzicht wel een goed punt hebt Ja

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 20:40

Zadelboer schreef:
gewoon via de website van stubben de situatie uitleggen en hun reactie afwachten.
ze zijn zeker voor reden vatbaar ,maar ik waarschuw je
op het moment dat je hoog van de toren gaat blazen en op je strepen gaat staan ,da krijg je niks voor elkaar.
gewoon netjes uitleggen en hun product de hemel in prijzen, en zeggen dat dat bij hun product toch eigenlijk niet voor komt.
met stroop vang je vliegen en niet met azijn Knipoog

Ben ik helemaal met je eens. Er komt bij dat ik écht tevreden ben over hun spullen, al hun spullen en niet alleen de zadels. Idd, niet hoog van de toren schreeuwen, dat kan altijd nog als je je zin niet krijgt Clown Tong uitsteken

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:34

Heb je dit probleem al aangegeven bij desbetreffende ruitersportzaak waar je het zadel gekocht heb??

Wellicht dat hun iets voor je kunnen betekenen??(in de zin van omruilen/geld terug)
Ik bedoel,,dit is niet leuk voor hun "goede" naam Vork

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 09:39

Ik vind eerlijk gezegd óók een groot deel van de fout bij de betreffende ruitersportzaak liggen. Zij zijn toch degenen die dit zadel nu als zijnde goed te koop aan hebben geboden. Ik zou willen dat zij het terugnemen en het zelf oplossen bij stubben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:38

Stubben maakt net als elke andere fabrikant wel eens fouten. Mijn zadelmaker krijgt een enkele keer ook een Stubbenzadel met scheve boom en stuurt dit terug. Dat doen de meeste ruitersportzaken niet omdat ze zelf geen kennis van zaken hebben om een scheve boom te constateren.
Ik zou dus teruggaan naar de winkel. Zij hebben een ondeugelijk product geleverd. De winkel moet het maar afhandelen met stubben.
Een zadel heeft een verwachte levensduur va n25 jaar. Dus na 2 of 3 jaar mag er niet wat mis zijn. ER zit gewoon een verborgen gebrek in en dan is de leverancier voor jou, dus de winkel jouw aanspreekpunt. Ik ga er van uit dat jij het zadel nieuw gekocht hebt. Is dat niet het geval, dan wordt het lastiger.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:42

tja...
jij bent geen eerste eigenaar.. het zadel is inmiddels 2 jaar oud en je hebt het bij een pro gekocht..
ik moet eerlijk zeggen dat Stübben wel héél coulant zou zijn als ze hier volledige garantie op zouden geven!!

De vorige eigenaar van het zadel zat blijkbaar mega scheef... daar kan Stübben niets aan doen.. ik vind het eerder een fout van de winkel waar je hem hebt gekocht.. zij hebben je een "ondeugdelijke" product geleverd... of Stübben hier nog iets aan kan doen.. ik weet het niet...

en in 1.5 jaar tijd kan een zadel zeker wel scheef trekken... als je een beetje een zware ruiter hebt die vrijwel dagelijks met het zadel rijdt kan dat zomaar...

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:58

Ik vind dat de eventuele fout niet alleen bij stubben ligt.
Ook bij de ruitershop.
Zeker als dit 'officiële' ruitershop is.
Je kan hen dan ook zeker aansprakelijk stellen voor het leveren van een goed met verborgen gebreken.
Het zou goed kunnen dat je garantie hebt op de boom, dan is het gemakkelijkste en snelste om rechtstreeks stubben aan te spreken.
Ik dacht dat ze garantie geven op basis van de fabricagedatum van het zadel of was dat een ander merk?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:00

maar in hoeveer is het eerlijk een fabricant aan te spreken, terwijl het gebrek is ontstaan door "verkeerd" gebruik van de ruiter....
niet de TS, maar waarschijnlijk de eerste eigenaar van het zadel...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:56

Ik was terug gegaan naar de winkel, ik had toendertijd ook een scheef springzadel van Stubben gekocht bij Divoza alleen hier was wat mee gebeurd (kon je ook zien aan de beschadigingen) Ik ben ermee naar mijn eigen zadelmaker gegaan hij vertelde dat het zadel scheef was wat ook te zien was op mijn paarden.
Toen ik ermee terug ging naar Divoza verklaarden ze me voor gek dat zadel was nagekeken door hun zadelmakerij en deze was gewoon recht. Het zadel ging direct de winkel weer in Vork

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:57

Liezel1 schreef:
maar in hoeveer is het eerlijk een fabricant aan te spreken, terwijl het gebrek is ontstaan door "verkeerd" gebruik van de ruiter....
niet de TS, maar waarschijnlijk de eerste eigenaar van het zadel...

Dit hoeft niet persé een fout van de ruiter te zijn.
Fabricagefouten kunnen bij alle goederen voorkomen dus ook bij zadels.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:07

Maar het hoeft dus ook niet de fout van Stubben zelf te zijn, dus de winkel waar het zadel weg komt moet TS hierop aanspreken zij verkopen iets wat niet in orde is. Wat ik overigens erg makkelijk vind dat de shop dit op Stubben afschuift, zij verkopen tenslotte iets wat niet goed is ongeacht of het zadel wel of niet scheef was toen het uit de fabriek kwam. hadden ze het zadel goed na moeten kijken