Sommer zadel??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Sommer zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:48

wie heeft er een sommer zadel??
en wat vinden jullie van dit zadel??
ik heb nu zelf een sommer dressuur zadel thuis om op mijn pony te passen.
wil graag weten wat jullie bevindingen met dit zadel zijn?

Groetjes Kim

maaike_vdv

Re: Sommer zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:19

Ik heb zelf een Sommer dressuurzadel gehad op m'n Tinker, ik kan zo 1,2,3 even niet op het type komen. Ik vond het een superfijn zadel. Goede kwaliteit en prima pasvorm. Stukken beter dan bijvoorbeeld Kieffer. Helaas zijn ze hier in NL niet erg bekend, waardoor het (tweedehands) kopen en verkopen voor een goede prijs lastig kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:50

Prima zadels, ze hebben in de vulling een stuk schuimrubber, met daarop wol, hierdoor blijft de vulling lang mooi, niet snel bobbels. Kwaliteit is vergelijkbaar aan Passier.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:53

Hele goede kwalititeit moet ik zeggen en ze zitten heerlijk.

In Nederland is het inderdaad niet zo'n bekend merk, maar in Duitsland staat het toch hoog aangeschreven.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:54

Ik heb hier 2 sommer zadels liggen. Type SL2000.
Zijn closecontact-zadels met en enkel zweetblad.

Het zijn al wat oudere zadels en ze zijn bruin dus niet zo gewild, hierdoor heb ik ze voor een klein prijsje kunnen krijgen. Ik vind het kwalitatief prima zadels. Ik heb er helaas niet mee kunnen rijden want ik heb ze zelf op de gok gekocht om eens te passen op het manegepaard waar ik regelmatig op rijd. Helaas pastte ze niet (paard heeft nogal een moeilijke rug). Op mijn eigen pony passen ze ook niet en daar heb ik ook al een prima zadel voor dus daar had ik ze ook niet voor gekocht.

Kortom qua rijcomfort kan ik helaas niets vertellen over deze zadels maar ik vind het verder hele nette zadels Ja

Helaas voor mij pastten ze dus allebei niet op een paard met erg hoge schoft....

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:17

Mijn stalgenootje heeft nu 2,5 jaar een Sommer Diplomat Exclusive. Ze zweert erbij, wil nooit meer een ander zadel. En ondanks dat het zadel al wat jaartjes oud is (2e hands gekocht) ziet hij er echt uit als nieuw!

Haar Sommer ligt perfect op paarden met een hoge schoft. Haar paard heeft dat ook namelijk. Ik heb er zelf op gezeten en het is echt een heerlijk zadel!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:07

Saaraah er zullen vast genoeg sommerzadels zijn die passen op een paard met erg hoge schoft alleen die van mij helaas niet Knipoog

Best jammer want ik vond het leuke zadeltjes. Ik rijd maar 1 keer per week op dit paard dus toen ik deze zadels tegenkwam vond ik het de gok wel waard. Om nou een heel duur zadel te kopen voor een paard wat niet van jezelf is en waar je max 1 keer per week op rijd vond ik ook zonde vandaar.
Op mijn eigen pony ligt een heerlijk spalding zadel.
De sommerzadels zou ik er ook rustig opleggen maar ja als je een goed passend zadel hebt ga je er niet een ander zadel opleggen natuurlijk.