Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
aerdenhout1 schreef:Precies...daar dacht ik n.l ook al aan. Lost het probleem natuurlijk niet op. Wanneer is het veulen afgespeend?? Misschien dat je het nog even langer de tijd moet geven en met rijden een maandje terug naar de echte begin basis?? Vaak helpt dat enorm om alles weer op z'n plek te krijgen.
Ik hoor n.l zo vaak...zadel past niet...net of dat het probleem meteen oplost, en dat is gewoon niet zo.
Ik gil nu ook maar wat he??? Misschien heb je dit allemaal al gedaan, maar ik denk dat alleen een nieuw zadel je probleem niet gaat oplossen...wel meehelpt !
Yorghos schreef:Ik denk dat het belangrijkste is om een goede zadelmaker te laten komen en verschillende zadels te proberen.
Mijn paard is 1.62 en heeft een korte rug. Maar ook ik zou een 17,5 of 18" zadel moeten hebben en van sommige merken combineert dat gewoon niet.
Nu heb ik een Kieffer Europe dressuurzadel laten aanmeten. Maat 1, hoewel dit overeen komt met 17" zit ik er goed in en ligt het netjes op mijn paard.
Met JC kwam ik qua maat uit op een 18,5" om lekker te zitten, maar dat was te lang voor mijn paard. Ook wintec had een soortgelijke maat.
Dus gewoon laten passen en proefzitten met een zadelmaker erbij, dan moet het best lukken om een passend zadel voor jullie beiden te vinden.