Kale plekjes achter oren van hoofdstel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Kale plekjes achter oren van hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 15:59

Ik zag laatste dat Jo achter haar horen twee hele smalle kale plekjes heeft. Ik ga ervan uit dat dat van het hoofdstel komt. Kan iemand me een tip geven hoe ik dat voortaan dan voorkomen?

Er is niets open ofzo, maar het hoort natuurlijk niet.

ivar

Re: Kale plekjes achter oren van hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:01

Je zou een bontje om je kopstuk kunnen doen. Eerst even goed kijken of je hoofdstel misschien vies is of een scherp randje heeft want dan kun je dat eerst oplossen voor je wat anders probeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:01

Zit het iets te strak (als ze wintervacht heeft kan het ook zijn dat het in de zomer goed zit maar nu niet) of is het kopstuk erg dun?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:08

Tja.. te strak denk ik niet want ik ben juist van het niet-zo-strak. Ik heb wel een aansnoerneusriem, maar die snoer ik nooit aan. Het is een hoofdstel van passier met een heel normaal kopstuk. En het hoofdstel is superschoon, ik ben er erg zuinig op.

Misschien is een bontje een idee (wel lelijk) of ik zou zelf iets kunnen maken van vilt ofzo...

En ik ben aan het denken hoe ik het losser kan krijgen, maar ik kan niets verzinnen. De neusriem zit gewoon goed zoals ie zit.

He, lastig dit.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:09

Ipv een bontje kan je ook gel gebruiken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:10

Met een bontje los je niet de oorzaak op natuurlijk, maar misschien helpt het. Kan het ook niet van een halster komen, dat ze daar bv. mee in de wei heeft gestaan en ergens is komen vast te zitten?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:11

Misschien zit je hoofdstel juist te los, zodat het de haartjes weg schuurt?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:14

Haar halster is uberzacht, met fleece gevoerd en heel breed achter haar oren. Dit komt echt van het hoofdstel.

Het kan dus ook te los zitten... jeetje! Nu heb ik de neusriem laatst wel een gaatje hoger gedaan, dus misschien dat het nu wat beter zit allemaal.