spalding ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

max_horses

spalding ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:35

Hallo,
Ik heb sinds kort een spalding zadel Bloos
Ik kan hem als ik niet tevreden ben nog terugbrengen.
Maar wat zijn jullie ervaringen met spalding zadels?

Max Pling

ComancheIII

Re: spalding ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:22

Ik heb 14 jaar op een spalding zadel gereden en ik zweer erbij. Zadels zijn erg degelijk, leer blijft lang mooi (natuurlijk wel regelmatig onderhouden) en bij mij heb ik de vullingen pas na 10 jaar moeten bijvullen. die blijven lang mooi vol en niet van die proppen.

Ik heb mijn zadel helaas moeten verkopen omdat het echt niet passend te maken was op mijn nieuwe paard. Mijn spalding paste op vrijwel ieder paard alleen niet op erg brede barokke rassen.
Ik vind het jammer dat je aan de dressuurmodellen van spalding bijna niet meer aan kan komen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:02

ik vind het heel erg fijne zadels,
heb er verschillende paarden mee gereden , ingereden etc
ik vond de zit, terwijl die naar mijn smaak wel wat diep was (ik houd van een heel platte open zit )
heel erg prettig, en kon er veel verschillende gangen (hoog opgooien tot heel vlak ) echt super mee rijden
ook kwa kwaliteit een erg goed merk trouwens,
het zadel waar ik een aantal jonge dieren mee reed heeft het aardig zwaar te verduren gehad(veel nat regenen etc etc ), maar het bleef er prima uit zien bij minimaal onderhoud
mocht ik ooit nog eens een normaal dressuurzadel nodig hebben is spalding zeker een merk wat bij mij met stubben op 1 staat

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:17

Heerlijk zadel en van goede kwaliteit.
Ik had zelf een VZ zadel. Helaas lag het zadel niet goed op mijn paard, dus heb 'm moeten verkopen.

max_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 13:23

ok thanks

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:08

Het is dat ik intussen ben overgestapt naar western, maar ik ben ook lyrisch over Spalding dressuurzadels. Heb hem overigens te koop staan. Ik heb lang getwijfeld of ik hem weg zou doen, maar heb dan toch de knoop doorgehakt.