ik ben wel eens benieuwd wat nou jouw favo merk is. is het om de prijs? of om de kwaliteit? of omdat dat merk ''in'' is?
en wat vinden jullie van die nieuwe lijn met al die shetland spulletjes? (ik vind het een beetje onzin een shetlander met peesbeschermers, de halsters vind ik dan wel weer grappig)
Prestige singels echt super. De kwaliteit en het blijft echt lang mooi Stübben en passier hoofdstel echt ook super kwaliteit en blijft na veel gebruik gewoon mooi. En dekjes van stübben en eskadron zijn na jaren nog punt gaaf. En onderleggers van Action (gelpad)en christ onderlegger (bont) ook super kwaliteit en na jaren nog perfect. Beenbescherming van Eskadron en Veredus ook eveneens super kwaliteit en onverslijtbaar
Laatst bijgewerkt door nicoleV op 10-01-08 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Wat betreft hoofdstellen is Kieffer mijn favoriet, het is goede kwaliteit, zacht leer en ze gaan lang mee. Als het om zadels gaat, ga ik voor Hulsebos of KN, ook om de goede kwaliteit van het leer en ze zitten gewoon fantastisch.
Ik heb niet echt een favoriet, verschillende merken vind ik zeer goed. Zadels: devoucoux, forestier, prestige Kleding/schoenen: Kyra K, Cavallo, Zadeldekjes: Stubben, RG italy, Lamicell Pees/kogelbeschermers: Eskadron ...
Maar als ik echt moet kiezen ga ik momenteel voor stubben. Dit omdat ik eigenlijk al hun producten goed vind, van zadels tot glansborstels aan toe, en omdat het prijs/kwalitatief gezien redelijk is.
Ik heb ook niet echt een favoriet merk, heb zadeldekjes van harry's horse (omdat ze erg leuke hebben en ook nog eens vrij goedkoop zijn). Naast harry's horse heb ik nog redelijk wat gerief van equi-thème (dan denk ik ook aan zadeldoeken en dan meer rijkledij). Voor beenbescherming heb ik het merk BR, vind ze erg goed van kwaliteit, ze gaan namelijk al vele jaartjes mee en hebben ook nog eens een goede pasvorm. Zadel heb ik (nog) niet aangezien mijn pony daar nog wat te jong voor is. Mijn hoofdstel... daar ben ik het merk even van kwijt, is een gekend merk maar kan er even niet opkomen. Ben er in ieder geval tevreden over.
(het eerste wat in me opkwam bij het lezen van je bericht was: waarom zijn peesbeschermers bij shetlanders onzin en bij grotere pony's of paarden niet? Shetlanders zijn toch ook gewoon (erg kleine dan wel) paardjes. Ik heb geen shetlander, dus ook geen shetlander met peesbeschermers, maar vroeg me dit af)
hmm ik kies niet voor een specifiek merk, ik heb een zadel van Euroriding en ééntje van Tex Tan (western), hoofdstellen van diverse merken, en dekjes en halsters ook. ik vind kwaliteit en comfort het belangrijkste, vervolgens kies ik daarin iets wat ik mooi vind, maar nooit andersom. het moet in eerste instantie GOED zijn...
hoewel ook 'goed' weer afhankelijk is van wat voor product het is, ik heb bijvoorbeeld een goedkoop merkloos leren halster, maar dat ding is gewoon heel erg fijn, past Faram goed en is van sterk en soepel leer. bij zaken als zadels vind ik dat het écht GOED moet zijn, bij een extra halstertje wil ik aan de kwaliteit nog weleens concessies doen...
maar goed, ik kies dus niet specifiek voor één bepaald merk, bij voorkeur heb ik wel spullen met een merk mits dat merk ook bekend staat als kwalitatief goed.
voor mijn shet dekjes en dekentjes van HH. H&b omdat hun de kleinste peesjes en stijkjes hebben. Voor de rest meestal merkloze spulletjes omdat shet spullen niet zo snel te koop zijn in de bekende merken. Global, BR 4ever horses series en HH zijn tog wel mijn favoriet.
Kentaur heeft hele mooie en fijne zadels in diverse bruintinten en zwart zowel dressuur veelzeidigheid en spring van rond de 900 euro (de goedkoopste). Maar ook hebben ze peesbeschermers, hoofdstellen, singels en hulpteugels.
Ik heb mijn zadels van BR en hoofdstellen van Kieffer. Dekens en zadeldekjes heb ik vooral van Harry's Horse, en een paar van BR. Voor mijzelf heb ik vooral pikeur (shirtjes) en Eurostar (rijbroeken) Dit zijn de merken die ik het prettigste vind.
Wat betreft hoofdstellen is Kieffer mijn favoriet, het is goede kwaliteit, zacht leer en ze gaan lang mee.
Ben ik het helemaal mee eens.
Qua zadels, Kentaur en JC, maar moet wel zeggen dat ik met andere merken geen ervaring heb. Maar iig die 2 merken vanwege de prijs/kwaliteitsverhouding en ze zitten gewoon heerlijk.