Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jaime1 schreef:Merano is toch van de zadelmarkt? Iedereen op bokt is heel negatief over zadelmarkt.. Maar ik heb óok positieve reacties gehoord over Merano. Het zadel moet volgens mij goed liggen op iets bredere paarden. Verder kan ik je weinig vertellen.
Ik ben momenteel nog op zoek naar een fjord. Maar straks heeft een wintec zadel toch wel mijn voorkeur. Zijn ook niet zo duur, (rond 400,-) en je kan de bomen verwisselen. Als die goed ligt zou ik echt voor de Wintec gaan!
Judje schreef:Zoals merrieveulen zegt: je kan beter voor een goede tweedehands gaan, dan voor een nieuwe voor hetzelfde geld.
En inderdaad, niet zelf gaan knutselen om te kijken of het past, een zadelmaker (of MSFCer) kan je hier het beste bij begeleiden.
Als je niet naar een zadelmaker gaat, maar naar een ruitersportzaak, vraag dan of de persoon die jou gaat helpen wel MSFCer is, zodat je zeker weet dat een bekwaam iemand je gaat helpen bij het uitzoeken van een zadel.
Succes!