nieuw zadel waarop letten ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rozebril

nieuw zadel waarop letten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:25

hoi
ik wil een nieuw dressuur zadel voor mijn fjord kopen
waar moet ik dan precies op letten om te kijken of hij wel goed past ?
en nog ander vraagje kent iemand het merk merano ??

gr jacq

Anoniem

Re: nieuw zadel waarop letten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:28

als je dat zadel bij zadelmarkt wil kopen zeg ik niet doen ! want de meeste zadels zijn niet echt heel erg goed (scheven bomen enz) en over passen laat een zadelmaker komen die kan je een goed passend zadel aan raden en ga niet zelf uit zoeken hoe het moet daarmee word je nl een hoop elende bespaard

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:28

Merano is toch van de zadelmarkt? Iedereen op bokt is heel negatief over zadelmarkt.. Maar ik heb óok positieve reacties gehoord over Merano. Het zadel moet volgens mij goed liggen op iets bredere paarden. Verder kan ik je weinig vertellen.

Ik ben momenteel nog op zoek naar een fjord. Maar straks heeft een wintec zadel toch wel mijn voorkeur. Zijn ook niet zo duur, (rond 400,-) en je kan de bomen verwisselen. Als die goed ligt zou ik echt voor de Wintec gaan!

rozebril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:30

nee hij komt niet bij de zadelmarkt weg
dat zadel staat hij ook op bokt
maar kende het merk niet dus dacht misschien kent iemand op bokt het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:31

Jaime1 schreef:
Merano is toch van de zadelmarkt? Iedereen op bokt is heel negatief over zadelmarkt.. Maar ik heb óok positieve reacties gehoord over Merano. Het zadel moet volgens mij goed liggen op iets bredere paarden. Verder kan ik je weinig vertellen.

Ik ben momenteel nog op zoek naar een fjord. Maar straks heeft een wintec zadel toch wel mijn voorkeur. Zijn ook niet zo duur, (rond 400,-) en je kan de bomen verwisselen. Als die goed ligt zou ik echt voor de Wintec gaan!

idd wintec is toch veeel beter en "veiliger" dan een zadelmarkt zadel en ook neit duur wij waren kompleet 400 euro kwijt

rozebril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:31

ja hij heeft hier voor een wintec gehad en dat lag inderdaad erg goed

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:34

[PP] > [HAR]

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 01:12

een zadel aanschaffen brengt meer mee dan even kijken of het niet schuift en of de schoft vrij is. een nieuw zadel dient altijd aangemeten te worden door een goede zadelmaker of zadelpasser, dit is niet iets wat je als leek zelf even doet.

Merano kan ik écht afraden, de kwaliteit van het leer is beroerd en blijft niet lang mooi, en over de bomen in deze zadels valt ook heel wat te melden... niet al te best. je kunt dan beter voor een tweedehands zadel van goede kwaliteit gaan, die vind je in dezelfde prijsklasse als een merano ook wel.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:38

Zoals merrieveulen zegt: je kan beter voor een goede tweedehands gaan, dan voor een nieuwe voor hetzelfde geld.

En inderdaad, niet zelf gaan knutselen om te kijken of het past, een zadelmaker (of MSFCer) kan je hier het beste bij begeleiden.
Als je niet naar een zadelmaker gaat, maar naar een ruitersportzaak, vraag dan of de persoon die jou gaat helpen wel MSFCer is, zodat je zeker weet dat een bekwaam iemand je gaat helpen bij het uitzoeken van een zadel.
Succes!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:34

Judje schreef:
Zoals merrieveulen zegt: je kan beter voor een goede tweedehands gaan, dan voor een nieuwe voor hetzelfde geld.

En inderdaad, niet zelf gaan knutselen om te kijken of het past, een zadelmaker (of MSFCer) kan je hier het beste bij begeleiden.
Als je niet naar een zadelmaker gaat, maar naar een ruitersportzaak, vraag dan of de persoon die jou gaat helpen wel MSFCer is, zodat je zeker weet dat een bekwaam iemand je gaat helpen bij het uitzoeken van een zadel.
Succes!

inderdaad, goede aanvulling. er zijn nl genoeg ruitersportzaken waarbij zadels aangemeten worden door iemand zonder opleiding of échte voorkennis. gelukkig wordt dat steeds minder maar hou het desondanks wel in de gaten.