speciaal tinker zadel van stubben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sinnoir

speciaal tinker zadel van stubben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 18:01

Het schijnt zo te zijn dat er een nieuw zadel op de markt komt van stubben speciaal vervaardigd voor een tinker rug!
Dus niet voor een haflinger of fries, maar er wordt geadverteerd met een specifiek tinker zadel.

Wie weet hier al meer van?

ikenindi

Re: speciaal tinker zadel van stubben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:06

nog niets van gehoord. maar is t niet een beetje onzin? elke tinker heeft toch ook weer een andere rug?

edit: ik zie dat je nieuw bent. welkom hier:)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:10

Hmm, daar heb ik niks over gehoord, ik heb wel net een stubben zadel gekocht voor op mijn verzorgtink.
Een stubben scout.
Deze wordt vaker wel geadviseerd voor een tinker heb ik gehoord van de zadelmaker.
Ik vind het een superzadel!
Zit heerlijk voor ons allebei.

sinnoir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 19:09

@ikenindi
Ik weet het, schijnbaar heeft mijn tinkie een aparte rug, want ik heb al heel wat dressuurzadels geprobeerd, maar nog steeds niets naar tevredenheid. Heb nu een veelzijdigheidszadel, maar wil ook een dressuur.....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:24

ik schijn ook een speciaal tinkerzadel te hebben voor mijn tinker ik heb hem vergeleken met een ander zadel en de kussens liggen meer naar buiten. het zou dus wel kunnen maar ik weet het ook niet precies verder.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:33

Ja, heb ik in een of ader paardenblad een aankoniging/melding van gezien. Stubben heeft inderdaad een speciaal "Tinkerzadel" ontworpen, wegens de vele vraag daarnaar. Het is dacht in nu nog niet op de markt, maar zal dan binnenkort wel komen. Ik ben ook benieuwd, in het een kruising Tinker x Fries van 1.57 stokmaat, niet heel BOL, maar brede borst en haast geen schoft, die heet Bonte Jaopie, en ik HEB wel een redelijk goed passend veelzijdigheidszadel, maar meneer is nu 3,5 en net drie maanden onder het zadel, die verandert dus nog van bouw, dus wellicht past mijn huidige zadel dan niet meer ....

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:29

Zelf heb ik een breed paard, geen tinker overigens. Mijn zadelmaker heeft destijds contact gehad met de stubben en zij hebben aangegeven wel een breed zadel te kunnen leveren(nieuwe stubbe), maar hun buigen een gewone boom uit en daardoor wordt de kamer hoogte lager en de boom verliest sterkte. Dit was voor mij het punt om niet over te gaan tot aanschaf van een stubben.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 06:19

Sammie18, als dat waar is, dat zij een gewone boom uitbuigen, dan is het voor mij ook geen optie. Maar wordt dit bedoeld met het nieuwe Tinkerzadel? Kan ik mij haast niet voorstellen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 06:22

sinnoir schreef:
Het schijnt zo te zijn dat er een nieuw zadel op de markt komt van stubben speciaal vervaardigd voor een tinker rug!
Dus niet voor een haflinger of fries, maar er wordt geadverteerd met een specifiek tinker zadel.

Wie weet hier al meer van?

http://stubbennorthamerica.com/stu0305soul.html

zijzelf volgens mij niet,staat op de site niks over namelijk

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:54