Bentaiga Campo Flex zadels, hoe zitten ze in elkaar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arakhan

Bentaiga Campo Flex zadels, hoe zitten ze in elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:58

Heeft iemand er een idee van of kan uitleggen hoe een Campo Flex zadel van Bentaiga in elkaar zit? Hoe komt het dat de boom te verstellen is? Hoe zit de boom elkaar?
Ik heb al eens een mail gestuurd naar Bentaiga, maar heb geen antwoord gekregen.

Arakhan

Re: Bentaiga Campo Flex zadels, hoe zitten ze in elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 15:02

Niemand Verdrietig ?

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:38

op de website van bentaiga http://www.bentaiga.com/english/home_e.htmstta beschreven hoe dit werkt.
als je het heel simpel wilt weten is het als volgt
er zitten verwisselbare plastic clips midden in de voorboom .die kunnen het zadel wijder of smaller maken naar de maat van het paard .
dit is even heel simpel uitgelegd hoe het werkt.

Arakhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 22:35

Bedoelt u dit:

The flexible tree of the "Campo Flex" is, between the gullet of forged steel and the rigid cantle, made of a specially shaped natural ?plastic or rubber?. The sweat absorption is done by the padded panels, which are made of linen, felt and cotton- just like in the original Vaquero version. In case the anatomy of your horse should change we're able to adjust every "Campo Flex" model, even when you have been using this saddle for years.

Als leek kan ik me nog altijd geen beeld vormen hoe deze boom precies in elkaar zit door deze tekst, laat staan dat ik me kan voorstellen hoe die flexibiliteit werkt en hoe het mogelijk is deze boom aan te passen aan je paard. Heb zo de indruk dat ze het zelf niet goed weten aan de ?? te zien...
Overal pakken ze uit met de reclame dat hun zadels aanpasbaar zijn aan je paard, maar daarvoor rekenen ze je de fenomenale prijs aan van 480 euro!! als je niet eerste eigenaar bent van het zadel. Ik zou eens willen weten waarom dit zoveel moet kosten, maw hoe dat aanpassen precies in z'n werk gaat. Volgens mij is deze prijs klein beetje overdreven en is het gewoon een manier om nog eens geld te slaan uit tweedehandszadels. Slim gezien Boos! .

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:24

ik kan niet oordelen over de prijs en waarom ze daar zoveel voor rekenen.
er zit natuurlijk wel het een en ander aan arbeids kosten aan en ik denk dat het inclusief de kosten is om langs te komen.
verder is het wel zo dat ze niet alle details van hun materiaal op internet zetten. dat doen maar heel weinig bedrijven.
de kleine medemensjes uit china en india struinen het hele internet af of dingen te copieren en voor een habbekrats zadels in elkaar te stampen zonder zelf na te hoeven denken.