barefoot cheyenne

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kynshiri

barefoot cheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 22:40

ik heb al even gerommeld in de topics hierover via de zoekfunctie en dit zadel spreekt me wel aan, maar ik vraag me wat af hoe ruim hij eigenlijk is... Ik vind het nogal moeilijk in te schatten wat maat 1 is en wat maat 2... Ze lijken allemaal zo groot en ik ben echt maar een innieminniespriet. Zo rijd ik nu wel met een 17" wintec, maar dat is een compromis omdat mn moeder dit zadel ook graag wil gebruiken als ze weer kan rijden...(ik heb der verschillende bomen voor, dus wanneer ik een ander definitief zadel heb voor mijn pony, gaat er een andere boom in zodat zij hem op ons paard kan gebruiken), maar normaal gezien zou ik beter een 16" nemen. Zou ik dan niet ongelooflijk los zitten in een cheyenne? Of zitten ze best wel doenbaar voor smalle mensen ook?

En hoe bevalt de houding op de cheyenne? Ik zit namelijk graag met lange benen. Ik vond mijn dressuurzadel dan ook veel aangenamer om te rijden dan de vhz nu, maar bij de dressuur vond ik het opgesloten gevoel dan weer lastig... Kan je op de Cheyenne lang zitten zonder vervelend te zitten, of rijd je er beter mee zoals op een engels vhz zadel (met de beugels tussen dressuur en springmaat in dus)?

Na een hoop zadelmalheure ben ik toch heel erg op zoek aan het gaan naar andere mogelijkheden... Ik ben me bewust van de voor en nadelen van boomloos, maar hoe langer hoe meer lijken de voordelen me doorslaggevender dan de nadelen! Dit topic is echter meer bedoelt om de voor en tegens van de zit op een cheyenne even te horen...

RianneH

Re: barefoot cheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:44

Er is een speciaal topic over boomloze zadels Knipoog

Verder kan je heel makkelijk, en goedkoop een testzadel krijgen via de nederlandse site van barefoot. Kan je meteen alles uit proberen. Ervaringen zijn goed, maar je eigen ervaring is toch het beste.
Als je het zo beschrijft, denk ik een maat 1, maar je moet maar eens proberen Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:09

Maat 1 en 2 is voor je zitvlak en heeft te maken met je broekmaat.
Neem anders contact op met boomloosrijden.nl

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:03

En als maat 1 te groot is zou je zelfs nog kunnen gaan voor een maat 0, maar dan moet 1 wel echt te groot zijn, want maat 0 moeten ze speciaal bestellen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:05

over de lange beugels; dit gaat, juist doordat je niet met wrongen op verkeerde plaatsen zit Lachen
ik heb er zelf ook een, ben niet de dunste, zit in een maat 1

je zou even moeten testen (testzadel aanvragen via boomloosrijden.nl ) of je een maat 1 of 0 wil dan Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:08

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 19:46