Die van mij vind zo'n poetshandschoen al eng
. Maar ik denk dat ze toch wel ruiken dat het van een (dood)beest is, een paard ruikt dat beter dan wij mensen. In het begin vondt ze het zadelbontje ook maar vreemd, liep ze er ook van weg. Heb ze er gewoon aan laten ruiken en voelen met haar neus en toen was het na een poosje goed. Hij zit nu gewoon vast aan het zadel dus heeft het niet eens door. Als hij los van het zadel is vindt ze hem wel eng.
Met de lamsvellen poetshandschoen laat ik ze nog steeds elke keer even ruiken en voelen, nog steeds maar raar ding. En we hebben een echt schaap, ander kleurtje als het bontje maar het is een schaap, ze hebben hier lopen rennen en bokkensprongen lopen maken toen ze hem voor het eerst zagen. Nieuwschierig dat ze waren! Toch maar een raar eng beest vonden ze. Heb wel vaker gehoord dat paarden bang zijn van schapen!
Ps zelf heb ik een lamsvellen onderlegger op aanraden van een dierenarts. Zadel was helemaal aangemeten aan haar rug en nieuw gekocht maar ze was wat gevoelig op haar rug, een bontje zou de druk verlichten. En eigenlijk, leg maar eens een zadel op je rug, met zo'n bontje voelt het toch ook veel prettiger aan dan twee van die zadelkussens? Eigenlijk zou je hem zonder dekje moeten gebruiken maar ziet er ook raar uit en is hij zo nat, een dekje is sneller droog als dat bontje, dus heb er een dun Anky geval onder liggen. Maar ik ben er normaal gesproken ook voor zonder al die toestanden, een zadel moet gewoon goed liggen. Dus is ieder voor zich waarvoor hij deze wil gebruiken! Maar ik denk dat een zadelbontje (een echte dan) nog niet zo slecht is, mits hier mee rekening wordt gehouden met het aanmeten van een zadel dan.