Wanneer kijken voor een zadel.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chance

Wanneer kijken voor een zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:49

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag mbt een zadel kopen.
UItleg vooraf:

Ik heb een 3,5 jarige jonge merrie, zij is op 10 maart 2008 uitgerekend.
Ze is al zadelmak, en licht bereden.

En nu komt de vraag: Ik moet dus voor haar een zadel gaan kopen. Wanneer kan ik dat het beste doen gezien ze nu dus nog tonnetje rond is. Het wordt zo en zo een 2e hands zadel maar toch.
Ik heb nu iedere keer een zadel in bruikleen gehad, maar moet nu toch een eigen zadel gaan kopen.

Alle tips zijn welkom.

alidaenlucky

Re: Wanneer kijken voor een zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:52

Ik zou persoonlijk nog even dat zadel blijven lenen indien mogelijk en als ze dan geveulend heeft na een aantal week een passend zadel gaan zoeken

TalithaSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:54

Zou ook nog eentje lenen, totdat je weer echt in training bent. Heeft zij weer meer bespiering. En dan veranderd ze weer.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:17

Ik wil idd pas een zadel kopen als ze geveulend heeft. HEt probleem met het zadel wat ik nu in bruikleen heb is dat de mensen hem weer zelf nodig hebben. Vandaar dus de vraag. EN ik ga zeker ijken naar een zadel wat makkelijk aan gepast kan worden aan het paard.

Nobey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:28

Ik zou zoiezo wachten tot je al weer een tijdje hebt getraind met haar ivm bespiering. In het najaar wellicht.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:30

Ik zou idd wachten totdat ze een veulen heeft!
En daarna zou ik ook nog even wachten met een zadel, totdat ze echt weer in 'haar' modelletje zit.

Als het zadel wat je nu in bruikleen hebt terug moet geven kan je, of kiezen voor een 2de hands simpel zadeltje, of tot die tijd zonder zadel rijden.

Ik heb echt een hele tijd zonder zadel gereden, omdat het zadel wat ik had niet meer paste na haar bevalling.