Welk zadel ''voorkomt'' doorrijden en dergelijke ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quente_

Welk zadel ''voorkomt'' doorrijden en dergelijke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:24

Ben steeds een beetje aan het zoeken voor een nieuw zadel.
Of eigenlijk, het liefst een tweedehansje Bloos .

Nou heb ik met mijn huidige zadel, dat ik in de galop bijv. doorrij in het zadel, en mijn benen naar voren kletteren.
Of beter gezegt: mijn hele lichaam dus eigenlijk zo wat.

Nou heb ik een kunststof zadel, of een soort daarvan..
Wil eigenlijk het liefst overgaan naar een leren dressuurzadel.
Ik ben dus zeer benieuwd of er een zadel is die dit ,probeert' te voorkomen om het zo te zeggen.

Het zou ook aan de bewegingen van mijn paard liggen, maar op welk paard ik verder ook rijd, heb ik dit helemaal niet.. Huilen van het lachen

Barst maar los Haha!

8nnemiek

Re: Welk zadel ''voorkomt'' doorrijden en dergelijke ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:59

Misschien kun je beter wat meer trainen op de galop, zowel voor jou zit als voor de bewegingen van je paard. Als je bij andere paarden wel goed zit, dan zou je zeggen dat het niet door het zadel komt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:16

Een goed passend zadel scheelt al een heel stuk. En hoe meer jij schuift in het zadel hoe eerder je last krijgt heb ik ervaren Knipoog

Qua type zadel kan ik je niet echt helpen. Ik heb een Stubben Maestoso echt een fijn zadel maar waar de 1 lekker in zit kan een ander juist heel slecht in zitten!

Oceans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:02

Inderdaad een goed zittend zadel maakt zeker een groot verschil.
Dat heb ik ook gemerkt bij de overgang naar mijn huidige zadel.
Natuurlijk zijn niet alle problemen van de baan maar je houding gaat er een stuk op vooruit.
Daardoor kan je je gemakkelijker ontspannen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:36

Een goed passend zadel, maar ook een goed zittend zadel, misschien met iets meer beenwrongen en met een veelzijdig/springzadel hebben sommige merken ook een beenwrong achter je been. Over het algemeen rij ik liever met leer heb ooit met zo'n wintec gereden had de blaren op me benen staan, van de vrijving hebben sommig mensen last van.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:41

Gewoon een zadelwinkel laten komen met een goede zadelmaker! Zij zullen meteen zien hoe je in een zadel zit, of je schuift en je kan de zadels dan proberen. Dan merk je het meteen. Als je je droomzadel gevonden hebt ook nog een rotonderbroek aan gaan trekken, als je dan niet doorrijdt weet je het zeker.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:31

Een leren zadel zou al een heel stuk kunnen schelen, ik rij me ook snel door op kunststof omdat het gaat zweten.
Verder moet een zadel je gewoon passen en dat kan je niet vanachter de computer zeggen. Dus op naar de zadelmaker.