Front en neusriem x-full en rest v.h. hoofdstel full.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Front en neusriem x-full en rest v.h. hoofdstel full.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 18:36

Hebben meer mensen dit probleem?
Mijn paard heeft hoofdstel in full, maarrrrrrr de neus en frontriem moeten in x-full anders passen ze met geen mogelijkheid. Nu heb ik dus zitten klooien met 2 hoofdstellen door elkaar omdat losse front en neusriemen in x-full haast niet verkrijgbaar zijn voor een normale prijs.

8nnemiek

Re: Front en neusriem x-full en rest v.h. hoofdstel full.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:57

Ik ken het wel, mijn brede tinker heeft in de bakstukken maat cob nodig, en de keelriem en frontriem en neusriem maat full.
Ik heb nu alleen nog westernhoofdstellen, dus das al een stuk makkelijker, maar je zou ook een engels hoofdstel kunnen zoeken met een gedeeld kopstuk in maat x-full. Dan hoef je alleen het bakstuk in te korten, en als het een gedeeld kopstuk is dan kan dat heel gemakkelijk, dan trek je de keelriem niet scheef namelijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:08

Extragroot kopen en dan aan laten passen is geen optie?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:15

Ik heb ook Front- en neusriem Xtrafull, rest full voor Yetse, mijn Fries.
Heb ik bij de paardenspeciaalzaak laten bestellen, ze bestelden de extrafull los, mixten het met hoofdstel full en klaar was ik.
In dit geval was het een Passier hoofdstel Ariës full met frontriem xfull en neusriem van de Gemini.
Dirk heeft ook een full hoofdstel en ook een xtrafull neusriem en frontriem. De neusriem heb ik van BR besteld bij Piaffe, de frontriem bij Ooteman (Vantaggio Svarovski 45 cm). Alles via internet besteld.
Het geheel was in ieder geval goedkoper dan Yetses hoofdstel. Haha!
Gewoon goed bij elkaar zoeken. Succes ermee.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:26

@bitch: nee, de rest is dan veels te lang. Had het al geprobeerd met mn xfull hoofdstel, maar kwam echt ruimte te kort om extra gaatjes bij te prikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:27

Ik bedoel ook dat je dan de rest in laat nemen. Niet met gaatjes, maar het hoofdstel in laten korten door een zadelmaker.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:28

zou eens kijken bij de betere duitse merken
deze vallen meestal wat ruimer op neus en frontriem

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:35

Welke Duitse merken o.a.?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:40

everline bv
hkm valt weer meer als HH

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:27

ok, everline heb ik nog nooit van gehoord. Maar die full maat valt dan wat groter als de Nederlandse fullmaat?

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:29

ik heb juist het probleem, dat ik maar moet hopen dat een extra full past bij die van mij,, Hij lijkt geen groot hoofd te hebben maar schijn bedriegd helaas..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:59

everline / sollibel zijn beide van busse en vallen idd ruimer
ook de wembley valt wat ruimer

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 09:40

Hoi Esther, ik herken het. Farnon onze halve Groninger heeft een nog groter hoofd dan Bor en de neusriemen zijn minimaal 15 cm te kort. Heb een x-full voor hem moeten kopen omdat full niet past en x-full past prima. Frontriempje is ook wat ruimer en past ook beter.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 09:44

Ik heb een x-full hoofdstel voor 27,50 gekocht pas perfect en is gewoon een erg mooi hoofdstel Haha!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:51

Hier hetzelfde probleem. Lengte heb ik een cob nodig, keel- en neusriem een full. Ik kan alleen hoofdstellen met een full aansnoerneusriem gebruiken, omdat ik anders de neusriem helemaal niet dicht krijg. En vaak zitten de full frontriemen toch wat strak. En dat bij een kwnp'er van 1.62m.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:30

Ha Es, je bent niet de enigte. Ik heb een stang en trens hoofstel naar trens gemaakt en daar zit een xfull keelriem en neusriem aan. De frontriem van dobert paste niet, dus deze heeft de zadelmaker uitgelegd met 5 cm. Bekend probleembij de groningers: de kaken zijn nu eenmaal een stuk breder.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:30

En niet alleen Groningers hebben dat probleem hoor Talonius!
Mijn 3,5 jarige Gelderse heeft ook een vrij groot hoofd en is zelf 1.67 (geschat).

Ik had een Full-hoofdstel en dat paste niet, maar hij past wel de gewone Full-halsters van Scapa Sports.
Nou had ik dus een XFull-hoofdstel gekocht, alleen hier heb ik bij de bakstukken maar de 2e gaatjes van boven nodig aan beide kanten.
De neusriem is goed qua omvang, maar het kopstuk daarvan heb ik op zijn kleinst, de keelriem is goed van maat en ik heb er een Full frontriem bij.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 10:12

Jammer dat producenten hier niet zo op in springen door bijv. een gecombineerd hoofdstel te produceren.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:14

Ik heb dat probleem met mijn Haflinger. Hoofdstel moet COB zijn maar de neusriem Full. Zwaar vervelend.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:22

Eigenlijk zou het net zoals bij de hunkemoller met de bikini's, gewoon alles zelf moeten combineren. losse neus riem en losse frontriem. Waarbij je de maten zelf mag bepalen kwa front en neus riem enz..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:26

Ik heb een vergelijkbaar probleem: full kopstuk , cob neusriem en X-full frontriem. Ik heb zelf gelukkig ondertussen een aardig hoofdstellen 'kerkhof' opgebouwd, dus ik heb gewoon alles bij elkaar gemixt. Alleen heb ik een losse frontriem gekocht. Het zit nog niet 100% naar mijn zin, met name de keelriem. Die ga ik misschien nog laten verlengen.
Het zou inderdaad ideaal zijn als je in de ruitersportzaak alles los bij elkaar zou kunnen zoeken. Losse onderdelen zijn nu verschrikkelijk duur, vooral van de betere merken.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:22

erleyne schreef:
Ik heb een vergelijkbaar probleem: full kopstuk , cob neusriem en X-full frontriem. Ik heb zelf gelukkig ondertussen een aardig hoofdstellen 'kerkhof' opgebouwd, dus ik heb gewoon alles bij elkaar gemixt. Alleen heb ik een losse frontriem gekocht. Het zit nog niet 100% naar mijn zin, met name de keelriem. Die ga ik misschien nog laten verlengen.
Het zou inderdaad ideaal zijn als je in de ruitersportzaak alles los bij elkaar zou kunnen zoeken. Losse onderdelen zijn nu verschrikkelijk duur, vooral van de betere merken.

Dat heb ik dus ook, heb van alles wat nu thuis liggen.
Heb zelf het probleem dat de neusriemen niet zo goed passen, ik heb nu een hoofdstel waarbij bakstukken en kopstuk extra-full is, neus- en frontriem full.
Had wel van Knightrider een extra full hoofdstel gekocht, maar de neusriem vond ik niet zo goed zitten dus hierbij mijn oude neusriem gedaan.
Heb zelfs nu met moeite extra full teugels gevonden. Gelukkig kan je heel veel apart kopen, maar dat is best wel prijzig.
IK weet dat ze van IR ook extra full hebben, want daar heb ik de teugels van.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:36

Haha hierbij dus een oproep aan de hoofdstelfabricanten/leveranciers: Losse onderdelen zodat we zelf kunnen samenstellen!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:19

Inderdaad.

Maar zijn er ook gewone Full hoofdstellen die groot vallen?
Het Full-hoofdstel dat ik verkocht heb viel volgens mij ook wel vrij klein uit, dus ideeen?

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:29

Ja, Esther Ik steun je plan, want wij hebben hoofdzakelijke van die grote bullessen op stal.
Ja, Judje er bestaan ook Full hoofdstellen die ruim vallen, ik heb er een die mijn Groninger met normaal maat X-full past. Deze is van het merk DHH. Misschien is dit een toevalstreffer.