Toevallig is vanmorgen de zadelmaker bij mij geweest om mijn nieuwe KN Tango zadel te brengen. Ik vind het een heerlijk zadel, maar het was ook nodig voor mijn paard. Ze heeft namelijk rugproblemen en de zit van dit zadel ligt het verst naar voren van alle dressuurzadels. Dit zodat het gewicht van mij zo min mogelijk op de "probleemplek" in haar rug drukt.
oow dat is heel gunstig denk ik voor mijn paard.. mijn andere zadel schuift nu heel erg naar achteren waardoor hij nu oko een beetje last heeft van z'n rug
als je voor een prestige zou gaan. zou je ook eens moeten kijken naar de prestige top dressage ik heb dit zadel, en ik vind het een geweldig zadel. ik had een passier GB en werd bijna voor gek verklaard toen ik die inruilde, op de prestige. ik heb nog geen moment spijt gehad
Als je dat van de Top Dressage vindt, vind je dat al helemaal van de andere Prestige modellen. Of je moet ze speciaal bestellen met minder wrong en normale zit.
Ik heb de kentaur elektra Super fijn zadel. Kan natuurlijk niks zeggen over hoe hij op het paard ligt, dat verschilt. Maar qua zit vind ik hem echt super fijn zitten, zit lekker diep en geeft veel steun, maar niet gedwongen. (Heb ik tenminste)
ik denk dat je beter diverse typen zadels moet gaan proberen om te kijken hoe dat voelt en ligt en dan in overleg met een deskundige ???? die zoals ik al las ook langs komt !! ga nooit van een bepaald merk uit ik wou graag een prestige leonardo maar die lag niet lekker op mijn paard en ik kwam uit op een kn symphony die ik altijd te zacht vond maar op mijn paard ligt ie geweldig en hij zit heerlijk !!!! ga gewoon voelen en rijden je voelt het al in 5 minuten of het jullie past of niet
top dressage is juist het model met de meeste wrong
Nee hoor, maar de andere modellen worden al vaker met een mindere wrong geleverd (keuze mogelijkheid) omdat de wrong anders zo bizar hoog en dwingend is.