Alles schuift naar voren, welk zadel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Alles schuift naar voren, welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 16:39

Mijn pony is overbouwd. Ik heb op mijn pony al heel veel zadels geprobeerd, maar echt alles schuift naar voren. Ik heb al verschillende zadelmakers laten komen, maar die komen toch steeds weer aan met zadels die ook weer schuiven. Ik heb ook al boomloze zadels geprobeerd..

Weet iemand een zadel dat beter ligt? En mischien een goede zadelmaker die die verkoopt en die ik een keer langs kan laten komen?

Het is belangrijker dat het zadel goed ligt dan dat het er mooi uitziet ofzo. Knipoog

Foto's komen nog (die staan op de andere pc)

Stein

Re: Alles schuift naar voren, welk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:05

ik zou een zadel laten aanmeten door een goede zadelmaker. Die weet misschien wel een oplossing voor je probleem. En een staartriem??

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 17:19

Stein schreef:
ik zou een zadel laten aanmeten door een goede zadelmaker. Die weet misschien wel een oplossing voor je probleem. En een staartriem??

Ik heb al zoveel zadels geprobeerd en ik denk dat als ik een gewoon zadel helemaal op maat laat maken dat die alsnog zal schuiven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:16

Sommige paarden zijn nu eenmaal zo rond, al past het zadel wel, kan het nog gaan schuiven. Mits je zadel dus gewoon goed past, kan je het beste er een anti-slipmatje onder leggen.
Maar dan wel een echte anti-slip, bv van pro-lite.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:27

Bitch schreef:
Sommige paarden zijn nu eenmaal zo rond, al past het zadel wel, kan het nog gaan schuiven. Mits je zadel dus gewoon goed past, kan je het beste er een anti-slipmatje onder leggen.
Maar dan wel een echte anti-slip, bv van pro-lite.

Zo rond is mijn pony nou ook weer niet.. Het komt vooral omdat ze overbouwd is. Ze heeft ook niet heel veel schouders, maar wel een normale schoft. Ik ga eens kijken voor een anti-slipmatje Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:29

Mijn paard is ook overbouwd, ondanks het feit dat hij ook een vrij hoge schoft heeft. Hij heeft iig een hoog kruis en een bolle buik, waarbij de singel ook nog eens de neiging heeft om het diepste punt op te zoeken: tegen de voorbenen aan. Sinds ik een Massimo Trail heb, blijft het zadel perfect liggen. Geen geschuif meer! Ik heb de mijne gekocht bij Country Mill in Nijkerk. Modellen van Massimo vind je op http://www.bluebalance.nl.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:30

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 22-09-24 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:31

Charlottte schreef:
probeer eens een staartriem totdat ze een beetje een zadelrug heeft

Denk niet dat er zoveel meer aan der rug gaat veranderen..

Ik ga eens kijken naar een Massimo Trail Haha!

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:35