Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AaronYve schreef:Ik heb het safety halster van eskadron,
maar je kan er geen flinke ruk aan geven want dan gaat ie los.
Het is echt een halster voor om in de wei.
Ik heb een leren halster aangeschaft.
Sisco4life schreef:*volgt
Dat zijn toch die halsters met elastiek eraan, bij de oren?
superrizzo schreef:waarom wil je een veiligheids halster is er geen mogenlijkheid om helemaal geen halster om te doen ?
mijn pony's staan nooit met een halster aan , op de wei niet en op stal niet
AaronYve schreef:Je krijgt er 2 ringen bij.
Je kan de ring er wel gewoon weer aanmaken :J
Misschien is het iets om wat anders in het tussenschot te zetten, wat net iets steviger is dan die ring.
Alhoewel als je paard gewoon netjes met je meeloopt dan kun je hem erwel mee naar de wei brengen, je kan alleen geen echte kracht uitoefenen op de ring.
Natuurlijk kan je paard al zich bezeerd hebben, maar op dat moment is het belangrijker dat het halster losgaat.
Ligt waarschijnlijk ook aan qualiteit van het leer, ik heb ene gekocht en ga hem niet invetten oid dan is ie ook goed breekbaar. Staat in weer en wind buiten overdag.
Een vriendin hier op bokt maakt safety halster,
ik vind die wat ze laat maken net wat sterker dan zo'n ring.
En je kan je eigen halster erop laten aanpassen.
Sisco4life schreef:*volgt
Dat zijn toch die halsters met elastiek eraan, bij de oren?
felicity schreef:Is het dan geen idee om een goed verstelbaar halster om te doen. En die iets te ruim om het heefd te laten zitten? DUs niet dat hij aan alle kanten los hangt maar zo dat hij hem wel makkelijk af kan trekken.
felicity schreef:Als ie ergens aan blijft hangen met zijn halster. Floept het haster zo over zijn oren van zijn hoofd af.
Zo doen wij dat ook met onze ruinen en hengsten die nogal graag spelel. Die hangen ook regelmatig ergens aan vast of trekken aan elkaars halsters. Wij moeten dan s'middags ook vaak de wei in om alle halsters weer uit de wei te halen die afgetrokken zijn.
AaronYve schreef:Soms zitten ze op zo'n ongelofelijke manier vast dat dat ook niet heplt.
Heb het al eens gezien.
En als je ze te groot laat dan heb je weer risico dat als ze gaan krabben met de achterhoeven dat ze in halster kunnen blijven hangen. Of aan een paaltje oid gaan schuren.
felicity schreef:Als ie ergens aan blijft hangen met zijn halster. Floept het haster zo over zijn oren van zijn hoofd af.
.
Anne_0 schreef:Het slijten is het probleem niet, dat doen ze allemaal. Maar ik vind het elastiek eigenlijk iets te rekbaar. Als ze me bijvoorbeeld aan de hand wegspringt ofzo en ik geef niet mee, schiet al meteen het neusstuk van haar neus af. En dan zit het halster alleen nog over haar nek, dat is niet echt handig.
Het moet eigenlijk zwak genoeg zijn om bij paniek los te gaan, maar sterk genoeg zodat ik wel op kan treden of er bij wijze van spreken eens een ruk aan te geven.
Pellie schreef:Anne_0 schreef:Het slijten is het probleem niet, dat doen ze allemaal. Maar ik vind het elastiek eigenlijk iets te rekbaar. Als ze me bijvoorbeeld aan de hand wegspringt ofzo en ik geef niet mee, schiet al meteen het neusstuk van haar neus af. En dan zit het halster alleen nog over haar nek, dat is niet echt handig.
Het moet eigenlijk zwak genoeg zijn om bij paniek los te gaan, maar sterk genoeg zodat ik wel op kan treden of er bij wijze van spreken eens een ruk aan te geven.
is het in de loop der tijd dan uitgerekt of zit het halster op zich dan al ruim? ik heb je ervaring nog niet kunnen delen maar ik zal er eens op letten of ik dit ook ga tegenkomen. thanks.