zacht bit, mylers???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

zacht bit, mylers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 18:36

ik heb mn paard gereden met n dubbelgebroken bit met n platstukje maar deze is erg zwaar en mn paard vond hem gewoon niet fijn.

toen heb ik n dubbelgebroken met olijfje geprobeerd maar deze was heel erg zwaar.
op de gewone gebroken trensen ontsapnd hij n stuk minder en lijkt het niet erg fijne bitten te vinden.
hij heeft een heel gevoelige mond en de meeste bitten zijn gewoon of te dik en te zwaar of te scherp

nou heb ik wat gehoord over de mylers bitten heeft iemand daar meer info over, zijn ze geschikt voor dressuur? ze lijken namelijk allemaal zo smal, zijn ze scherp of juist heel geschikt voor heftige gevoelige paarden??

ik zou zeggen deel je mening Haha!

PollyB

Re: zacht bit, mylers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:38

Ik rijd er dressuur mee en ze loopt er echt super op. Heel licht in de hand. Ik denk dat het zachter werkt dan gewone bitten omdat je het niet helemaal om kan buigen en het is veel fijner gevormt dan een normaal bit. Maar heel veel mensen in de dressuur wereld zijn er op tegen omdat het in hun ogen veels te dun is. Je mag er ook mee rijdn op wdstrijden.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:40

Ik rijd zelf met een myler en mijn paard reageert er wel goed op. Ze is niet overdreven gevoelig in de mond maar ze heeft wel weinig plaats waardoor de meeste andere bitten te dik zijn. Ook houdt ze gewoonweg niet van het gerommel van gebroken bitten in haar mond. Ik ben er tevreden over maar je zal het zelf moeten uitproberen want het is natuurlijk weer niet geschikt voor elk paard.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:27

gebruik even de zoekfunctie, over Myler zijn al verschillende topics geweest. Ik heb niet zoveel zin om mijn goede ervaring nóg een keer in te tikken Knipoog

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:30

Mijn paard ging op dat bit door het lint. Heb er 2x mee gereden en toen besloten om het ver in de kast te gooien en nooit meer naar te kijken. Hij reageerde in blinde paniek op dat bit, maar was wel een type 2 dus een mylerbit met stangwerking (was me aangeraden door een meneer van myler). Voor mij geen myler meer ik blijf bij k&k