Zadelopvulvragen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Zadelopvulvragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 16:55

Na een eindeloze zoektocht naar een passend zadel voor mijn paard, zijn we er helaas nog steeds niet uit. De meeste zadels liggen op zijn schoft, en als ze wel vrij liggen, dan zijn ze te breed. Mijn eigen zadel ligt ook op de schoft, maar moet zowiezo worden opgevuld. Vandaar mijn vragen:

1. Kan een zadel ook zo worden opgevuld dat de voorkant los komt te liggen van de schoft?
2. Zadel in kwestie is een Ainsley Vanguard met een medium boom.
3. Wat zijn de geschatte kosten van zo'n opvulbeurt?
4. Welke zadelmaker in Noord-Holland is hiervoor geschikt.

Wie-o-wie kan mij verder helpen?

abcheffie

Re: Zadelopvulvragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:26

als je zadel al op de schoft ligt wordt het echt hoog tijd voor een aanpassing.
the Vanguard heeft een niet al te ruim kussen, als er weinig vulling in zit is het wel mogelijk om hem vrij te krijgen van de schoft.
maar voor opvullen en dat daardoor het zadel achterover kiept is ook geen oplossing.
jou vragen kan je 1 voor 1 beantwoorden ,maar op het eind moet alles kloppen en dat kan je alleen maar door er een zadelmaker bij te laten komen en het paard met zadel op zijn rug te beoordelen.
als het echt niet lukt dan zul je moeten kiezen voor een hulpmiddel tussen je zadel en je paard, bontje ,gelpad of korrector luchtkussen pad.
ik kan je niet informeren over een goede zadelmaker bij jou in de buurt maar dat zul je van andere bokkers nog wel horen

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:34

Een bontje o.i.d. onder je zadel is altijd een tijdelijk oplossing!
Ik heb zelf een paard waarop het 25ste zadel eindelijk paste. Dit zadel was op maat gemaakt op een paard met een bijna identieke rug en hoge schoft als die van mij heeft. Als je met een eindeloze zoektocht bezig bent, zou ik toch maar aan een op jou paard op maat gemaakt zadel gaan denken. Ik weet overgens geen zadelmakers bij jou in de buurt, maar de meeste komen wel door heel Nederland heen op route. Opvullen kost ond de 35,- exl. voorrijkosten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 18:01

De Ainsley is oud, is ook scheef. Zadel komt ook niet op het paard te liggen zonder opvullen. Momenteel is het behelpen, schipperen tussen 'net niet' oplossingen. Bontje ben ik niet zo voor in dit geval aangezien hij al weinig ruimte heeft, een bontje zorgt ervoor dat die ruimte wordt opgebruikt.

Mijn idee voor de vanguard werd eigenlijk geboren toen ik zag dat hij zo scheef was en slecht gevuld. Want als ik dit zadel nu op kan vullen van voren.......

Lisa B; is een zadel opvullen zo goedkoop? Dat zou haast te mooi zijn om waar te zijn.

Benno261007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 01:16

Ik denk dat er best bokkers zijn die hier verstand van hebben, maar ik denk dat je het toch het allerbeste aan een zadelmaker kunt vragen..

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:10

Ja bij ons is opvullen voor eigen merk 35,- en voor een ander merk 55,- excl voorrijkosten. Hele vulling vervangen is 100,-. Dus opvullen is niet zo duur

Boundless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:12

Als je je zadel laat opvullen informeer dan wel naar een goede zadelmaker, ik liet mijn zadel opvullen en dat was heel slecht en ongelijk gedaan. Zou vanzelf weer goed komen?????

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 16:23

Ik heb maandagavond een afspraak met een zadelmaker, een zekere Labhib. Een aantal mensen hebben hem aangewezen als bekwaam en met een goed oog. Nu nog niet te vroeg juichen, dat doe ik pas als mijn zadel kan worden aangepast en het op zijn rug ligt.

Overigens ben ik me er terdege van bewust dat bij dit paard er eigenlijk gekeken moet worden naar een op maat gemaakt zadel, maar helaas, daar ontbreken de financien voor. Ik lease dit paard, en zadel zit bij de prijs inbegrepen. Helaas kan er geen zadel gevonden worden en is dit mijn eigen oplossing voor het probleem.

Boundless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:12

Hi, ik heb mijn zadel dus na mijn slechte ervaring bij hem laten opvullen en ik moet zeggen dat ik er tevreden over was.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 17:35

Dat zijn fijne berichten! Hoorde meer van dit soort berichten. Klonk ook als een aardig persoon door de telefoon. Ik hou mijn vingers gekruisd in de hoop dat het allemaal gaat lukken.

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:55

LisaB schreef:
Ja bij ons is opvullen voor eigen merk 35,- en voor een ander merk 55,- excl voorrijkosten. Hele vulling vervangen is 100,-. Dus opvullen is niet zo duur

Waar vind ik een goede zadelmaker die de vulling volledig wil vervangen voor 100 euro? Heb dit vanmiddag nagevraagd hier in de buurt en moest ruim 250 euro kosten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:28

Exclusief voorrijdkosten, Arie Boer. Gaat er ook nog eens echt wol in. ( geen kunststof oid)

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:48

Super, hij komt a.s. zaterdag toch al langs mijn kn met flair te passen en op te pompen. Kan ik hem meteen de andere meegeven...
Dank je voor de tip