Wat vinden jullie van de boommaat van dit zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Wat vinden jullie van de boommaat van dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 13:51

Omdat ik nog wat twijfel over het zadel waar ik nu mijn merrie mee rijdt, ik kan het namelijk aan een vriendin verkopen (die het graag wil hebben) of zelf houden, wilde ik graag jullie mening over dit zadel! Ik zit er zelf heel lekker in. Ik heb er nog niks aan laten doen qua aanpassen. Boom verbreden bij passier kost 50 euro, heb ik me laten vertellen. Dus op zich zou dat een optie zijn.
Desondanks zou ik graag willen weten wat jullie van de boommaat en pasvorm in de huidige vorm vinden, en of het dus verantwoord is er voorlopig nog even mee door te rijden en aan te laten passen op haar specifieke kenmerken, of dat ik het beter kan doorverkopen en een nieuw zadel kan kopen.

Voor degenen die het zadel niet herkennen, het is een Passier Optimum van 17", zonder diepe zit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alvast dank voor jullie reacties!

pearlie

Re: Wat vinden jullie van de boommaat van dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:54

Het lijkt mooi aan te sluiten, maar of het knelt moet je even voelen. De schoft lijkt wel mooi vrij te liggen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:00

Hij ligt naar mijn mening niet goed op dit paard. Het diepste punt ligt te ver naar achteren, hij ligt nu al los van achteren. En het grootste probleem vindt ik dat ie te weinig ruimte heeft boven de schoft. Want nu lijkt ie wel mooi te liggen maar als je hem aan singeld kont ie al meer naar de schoft. En als er dan iemand op gaat zitten denk ik dat ie zo goed als op de schoft ligt.
Verder denk ik dat ie op de schouder te weinig ruimte heeft.
Maar dat is mijn mening!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 14:06

Het zadel ligt zeker niet op de schoft, als ik erop zit kunnen er nog een aantal vingers tussen! Dat is zeker geen probleem.
Als ie op de schoft ligt zou ie toch ook te breed zijn? Ik heb het gevoel dat dit zadel eerder nog wat breder zou mogen zijn, maar ik ben geen expert daarin natuurlijk.

Wel ligt het zadel in het rijden soms iets los inderdaad, maar als de boommaat klopt, kan dat dan met vulling aangepast worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:13

Hai Kristel,

Nou, zo op het eerste gezicht ligt het zadel helemaal niet slecht.
Het commentaar dat het zadel voor wat hoog ligt, ben ik het niet mee eens, er moet nl nog een ruiter op, dus, bij een nette vulling, zakt het op de juiste plek.
De boomtak ligt ook mooi achter de schouder.

Zonder te kunnen voelen, dus puur op de foto's afgaand, zou ik dit paard hiermee wel op durven op te zadelen Haha!

Hoe is de vulling van het zadel?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 14:33

Dank voor je reactie Marjolein, de vulling is vrij zacht, bij fabriekspassiers is dat volgens mij wat harder en steviger. Ik ben verder niet echt een expert qua vulling, maar er zitten geen harde bobbels in (ik heb wel onthouden dat dát iig slecht is Haha!). Het zadel blijft wel goed op de plek liggen met rijden, schuift niet naar voren of achteren. Ik weet niet of dat wat over de vulling zegt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:28

Ik krijg eerder het idee dat de kussens wat overvol zijn? Althans, dat de vulling behoorlijk wat naar achter gedrukt is?
Brugt ie?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:44

voor mijn gevoel licht het netjes.
hum,vanachter mijn pctje dan Bloos

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:35

Mooi zadel hoor. Lijkt voor niet verkeerd te liggen.
Hoe is de breedte van de ruimte tussen de kussens? Niet te breed en vooral niet te smal? Op die ene foto waar je het zadel schuin van achteren ziet lijkt ook dat wel goed.