wintec 500 verbreden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

angelax

wintec 500 verbreden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 14:23

wij hebben wintec 500 gekocht maar die is iets te smal.
nu brengen we hem straks terug maar mijn vraag was als de breedste boom erin zit kan dat zadel nog verbreed worden?

Aspirer

Re: wintec 500 verbreden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:28

Dan kan je beter denk ik de wintec wide kopen... De boom kan nog wel verbreed worden(verhitten) en dat doet de zadelmaker maar als je paard nog kans heeft op breder worden zou ik voor wide gaan.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 14:30

mijn pony is 4 maar ik wil actiever en meer gaan rijden.
dus ik weet niet want als hij afvalt word hij waarschijnlijk niet breder maar ik weet het dus even niet

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:32

ik heb een wintec dressur met verwisselbare boom, en ik heb de witte boom ook ietsje breder laten maken, en dat kan prima hoor

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 15:09

wij brengen hem terug want hij is toch echt te smal

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:08

Ik heb m'n wintec 2000 ook volledig laten verbreden en dit ging eigenlijk moeiteloos! Nu nog hopen dat deze ook weer kan worden versmald want hij is nogal afgevallen Nagelbijten / Gniffelen . Een dezer dagen koop ik ook nog een wintec dressuur erbij en deze zal ik ook laten verbreeden Ja.
Voor ik m'n zadel heb laten verbreden heb ik gekeken voor een Wintec Wide maar daar hadden verschillende zadelmakers in België nog nooit van gehoord? Volgens hun is het het zelfde zadel maar met nog 3 andere bomen. Enne dat zadel zal waarschijnlijk ook niet zo goedkoop zijn dus volgens mij is het gemakkelijker en goedkoper om gewoon de boom te laten verbreden.

angelax schreef:
mijn pony is 4 maar ik wil actiever en meer gaan rijden.
dus ik weet niet want als hij afvalt word hij waarschijnlijk niet breder maar ik weet het dus even niet
Je pony zal echt nog wel verbreden hoor! Hij is nog maar 4, ze groeien door tot hun 8ste dacht ik en dat is niet alleen in de groote maar ook in de breedte, ook al valt hij af. Vergeet niet dat je door te trainen ook hun rug traint dus die word breder door de spieren Knipoog .
Mijn paard word in 2008 6, dit jaar is ie ongelooflijk veel gegroeid, er zijn veel spieren bijgekomen (ook vet Bloos ) en hij is ook veel breder geworden.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:43

je kunt er ook de wintec bomen van de Wintec XL in gebruiken. Als ik het juist heb de lichtpaarse de witte is volgens mij gelijk aan de witte zoals die in de wintec 500 normaal past.

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:27

ik zou dan eventueel ook die wintec xl bomen er inzetten weet niet of dat kan

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:35

Ik heb ook de wintec 500 3 maanden geleden gekocht. Lag toen al niet super maar volgens de zadelmaker moest dat nog goed komen. Nu ligt het zadel helemaal waardeloos en naar mijn idee ook veelste smal. Helaas hebben ze de wintec wide niet in de dressuuruitvoering en passen de bomen van de wintec wide niet in de wintec 500. Mijn zadelmaker moet maar komen met een andere oplossing.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:51

alleen de pest is dat je de wintec extra wide bomenniet los kan bestellen, alleen maar bij een wide zadel krijg je ze erbij. Of iemand moet weten waar het wel kan, ik ben destijds ook opzoek geweest.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:08

Ik heb in mijn wintec pro dressuur de extra brede boom gehad. Kost wat moeite, maar hij kan er gewoon in. Hier bij de ruitersport zaak kan je ze gewoon los kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:14

Ik denk ( weet eik wel zeker) dat je de pasvorm van het zadel volledig verpest door de boom nog breder te maken.
De taille van het zadel wordt dan helemaal smal, en de kussens zullen nog ronder staan dan dat ze al doen.

Al met al, blijf lekker van die boom af, en zorg van de juiste boommaat.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:06

Ik had ook de boom verbreed(mal gemaakt op rug en smid de boom naar de mal laten verbreden), maar de kussens zitten dan echt niet in de goede positie, draagvlak wordt dan echt te smal. Kun je beter de Wide kopen, daar zijn de kussens platter van en heb je meer draagvlak.