zadel schuift steeds naar voren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

samiratjj

zadel schuift steeds naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 13:51

hoi
het zadel van mijn pony schuift telkens naar voren omdat ze een lage schoft heeft
hebben jullie wat tips hiervoor?

staartriem wil namelijk niet heeft een vorige lerares helemaal verpest Verdrietig

jesito

Re: zadel schuift steeds naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:35

Staartriem lost het niet helemaal op.
Je zadel gaat een plek zoeken waar het makkelijk ligt dus meestal is het zadel niet goed.
Laat eens iemand kijken die er verstand van heeft, soms is een beetje opvullen al genoeg.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:40

Waarschijnlijk past het zadel niet goed, even een zadelmaker raadplegen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:42

Een staartriem moet je ook niet willen gebruiken...

Ik zou inderdaad ook een goede zadelmaker laten komen. Laat het zadel precies voor jou pony op maat maken. En je steekt er zelf ook veel van op!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:30

Wij hebben hetzelfde probleem en ondertussen een hele horde zadelmakers (ook heel goede!) langs zien komen. We hebben een ronde, zeg maar gerust dikke arabier met weinig schoft en schouder. Het enige zadel wat redelijk goed ligt is een Wintec dressuur pro met witte boom. Andere zadels passen niet of schuiven naar voren. Ik ga nu een thorowgood proberen, al heb ik daar voor wat betreft de kwaliteit niet zulke positieve dingen over gehoord. Laat dus maar niet teveel aan je zadel verspijkeren, want ik betwijfel of het probleem daarmee opgelost wordt. Als je een ander zadel koopt, dan zou ik hem van te voren echt goed uitproberen. Dus niet één keer even 10 minuten.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:46

Als je zadel schuift, past het zadel dus duidelijk niet.

Ik zou eens een zadelmaker laten komen om een ander zadel aan te laten meten/passen.

Erg belangrijk voor je paard zjn rug!!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 23:53

Ik heb een dikke haflinger, zonder schoft, daar ligt een euroriding op, geen enkel probleem.

Brittjulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:55

[quote="Dani62"]Een staartriem moet je ook niet willen gebruiken...

Stomme vraag misschien maar waarom niet?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 01:55

een goedpassend zadel moet goedpassend zijn

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:52

Ik heb een euroriding diamant op onze ronde arabier liggen en die schuift toch echt naar voren. Het heeft er ook mee te maken of een paard schouders heeft. Daarnaast verandert een paard constant van vorm, tenminste die van mij, en je kunt toch moeilijk om de paar maanden een zadelmaker laten komen. Ik ken meer arabieren waar geen goed zadel voor te vinden is, dus het is echt allemaal niet zo eenvoudig als sommigen hier voorstellen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:10

Jol1 schreef:
Ik heb een euroriding diamant op onze ronde arabier liggen en die schuift toch echt naar voren. Het heeft er ook mee te maken of een paard schouders heeft. Daarnaast verandert een paard constant van vorm, tenminste die van mij, en je kunt toch moeilijk om de paar maanden een zadelmaker laten komen. Ik ken meer arabieren waar geen goed zadel voor te vinden is, dus het is echt allemaal niet zo eenvoudig als sommigen hier voorstellen.

en DAAR ga je de mist in! juist OMDAT ieder paard verandert, constant, MOET je iedere paar maanden (ieder half jaar ofzo) je zadel door een deskundige na laten kijken of het nog wel past. en ja, dat kost geld, maar het is wel nodig wil je je rijdier gezond houden. een slechtpassend zadel kan echt voor een bak ellende zorgen. Ja
ik snap eigenlijk nooit zo waarom mensen denken dat je een zadel aan laat passen (als dat al gebeurt) en dat ze dan nota bene zien dat hun paard verandert, maar toch niks aan het zadel laten doen, 'want dat is op het paard aangepast'. ja hallooooow, het paard is toch anders geworden? het zadel verandert niet vanzelf mee ofzo. Verward

en nee, het is niet eenvoudig om voor ieder paard een zadel te vinden, soms is dat een hoop geprobeer en gedoe. maar dat vind ik dan altijd beter, dan dat je maar accepteert dat het belabberd ligt, en tóch ermee doorrijdt (met alle gevolgen vandien).

mocht je een goede zadelmaker zoeken, ik ken er nog wel een. komt in heel NL, en is goudeerlijk. pm me maar als je z'n naam wilt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:54

Door goed rijden kun je een paard behoorlijk laten veranderen aan de voorkant, dan ontwikkel je namelijk de schouderspieren en zorg je dat het paard aan de voorkant wat gaat "heffen". Dus behalve die goede zadelmaker ook eens heel kritisch kijken naar hoe het paard gereden wordt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:33

VSW-->HAR

Benno261007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 01:14

Een zadelmaker die een ander zadel komt aanpassen zodat je een goed passend zadel hebt misschien?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:30

jol, ik heb, qua bouw en omvang, ook lastige paarden voor een goed liggend zadel. ze zijn bij mij vrij rond en hebben, zeker nu de zadels goed passen, ook de neiging om naar voren te schuiven. er zit gewoon teveel spek rondom de schouders Nagelbijten / Gniffelen

maar het helpt echt om de zadels goed op hun plek te leggen, dus een kleine hand achter het schouder Ja

als je zadel echt naar voren schuift past het niet nee. misschien kun je met een bontje er onder werken maar je moet je afvragen of dat een goede oplossing is. een zadelmaker is beter. Lachen

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:17

Het kan zijn dat het zadel niet gecshikt is voor je pony en dan je een speciaal zadel moet kopen anders vraag het is aan een prof iemand

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:18

Daaleman zadels passen goed, ik heb verschillende zadels gehad en deze past perfect, Daaleman GPS III. Daaleman zegt juist dat je niet te vaak moet opvullen zodat het zadel en de kussens zich vormen naar de paardenrug, pas als het zadel niet meer helemaal goed ligt (ik let hier constant op) breng ik hem weg voor wat nieuwe vulling.

Sauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:29

zou je niet iets van een bontje eronder kunnen leggen??

en als dit niet helpt dan zou ik toch even een ander zadeltje proberen!??