Ondertussen wordt ik er een beetje kriegel van. Zadel nummer 3 op mijn pony en weer niet goed.. Ik heb er een Wintec met witte boom op gehad, die werd te smal. Een verbrede JC, die werd ook te smal. Nu een Excelsior trekpaard (35 cm) en wéér te smal..
De merken Fryso, Hulsebosch en Massimo ben ik bekend mee. Alledrie maken ze maatzadels dus dat kan worden aangepast aan paard en ruiter. Dat zou mijn wens zijn, maar jammer genoeg is het prijskaarte aan deze zadels te hoog voor mij. Anders wist ik het wel

Ik ben gewoon opzoek naar een dressuurzadel met een boom van 36/37 cm die leverbaar is in een 17,5" zitvlak. Verdere eissen heb ik niet echt, ben al blij als ik dit vind. De Excelsior is wel te verbreden, maar deze is zowel voor mij als voor pony te groot. Voor Ylon is deze eigenlijk te lang en ik verzuip in het zitvlak

Persoonlijk heb ik niet hele goede ervaringen met boomloze zadels. Ik heb namelijk het boomloos zadel van een stalgenoot mogen testen, maar jammer genoeg kan ik er niet lekker in zitten. Op den duur werkte ik Ylon erg tegen met mijn zit, alleen om zelf te blijven zitten.
Het probleem is ook dat ik in het Noorden van het land woon en hier veel minder zadelmakers/passers zijn. Ik beschik ook niet over vervoer, dus ergens heen rijden zal niet lukken... Ben dus verplicht iemand te laten komen.
Iemand een idee welke zadels met boom 36/37 er zijn rond de prijsklasse van 500-600?
Alvast bedankt