Verschil D-trens en Bustrens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Verschil D-trens en Bustrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 20:00

Even een bit-vraagje... wat is het verschil tussen een D-trens en een bustrens? Klopt het dat een D-trens nog stiller in de mond ligt? Wat zijn de voor- en nadelen?

Ik rij mijn paard altijd met een watertrensje. z'n aanleuning is onrustig, al gaat het door de training de goede kant op. Laatst heb ik een (enkelgebroken met rubber) D-trensje geprobeerd en ik kreeg hem toch makkelijk voor elkaar... met een (dubbelgebroken) bustrens loopt hij ook fijn, ik merk weinig verschil. Nu zijn dit allemaal geleende bitjes, dus voor de aankoop van een bitje stel ik de bovenstaande vraag Lachen

Anoniem

Re: Verschil D-trens en Bustrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:12

Een D-trens is ietsje scherper qua sturen, zeg maar. Meer niet hoor.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 20:22

ok bedankt voor je reactie. de D-trens stuurt dus een beetje mee zoals bij een kneveltrens? nu je het zo stelt is dat wel logisch Bloos

een bustrens klinkt me dan vriendelijker, of hoeft die 'meesturende' inwerking niet zozeer minder vriendelijk te zijn?

ik zit te dubben wat fijner is voor mijn paard, want sowieso is wel duidelijk dat hij liever vaste bitringen heeft, het bit ligt dan wat stiller in z'n mond.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:07

Een bustrens en een kneveltrens liggen stiller in de mond door de rechte zijkanten, en daardoor sturen ze ook makkelijker (als je aan de binnenkant vragen drukt het bit de buitenkant mee zeg maar...)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:54

Mijn hafje werd voorheen met een enkelgebroken bustrensje gereden. Ik vond dat ze er niet zo goed op reageerde, ze liep er wel eens doorheen. Nu heb ik een d-trens, een gewone zonder rolletjes enzo. Heel eerlijk gezegd merk ik weinig verschil. Ze loopt nog net zo enthousiast erdoor heen.