Het wordt een beugelneusriem genoemd.
Waarvoor dient deze neusriem? Bij welke paarden wordt hij normaalgezien gebruikt? En wat is de inwerking hier juist van?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
divoza.com schreef:# bit ligt volledig vrij in de mond
# bij opening van de paardenmond sterke inwerking op de neus door hefboomwerking van de scharen
bonny pony page schreef:Het bit ligt bij deze neusriem helemaal vrij in de mond. Maar ls je pony zijn mond open doet, dan komt er extra druk op de neus, door de hefboomwerking van de scharen. Op het plaatje zie je alleen de neusriem apart, maar er hoort natuurlijk nog een hoofdstel bij.
bitloos.nl schreef:De beugelneusriem is nòg harder, door de hefboomwerking van de scharen. Het bit ligt bij deze neusriem vrij in de mond, maar zodra het paard z'n mond open doet, komt er enorme druk op de neus door de hefboomwerking en wordt de ademhaling behoorlijk belemmerd. Op de foto zie je alleen de neusriem apart (er hoort dus nog een hoofdstel en bit bij).
xx_Irisje schreef:Waarom reed je ermee TeeGee?
Dit is toch de Pul-neusriem. Voor de Pullers?
xx_Irisje schreef:Waarom reed je ermee TeeGee?
Dit is toch de Pul-neusriem. Voor de Pullers?
xx_Irisje schreef:Dit is toch de Pul-neusriem. Voor de Pullers?
Succubi schreef:Jeetje! Ik vroeg het mij ook al af toen ik zoiets zag... Klinkt niet echt vriendelijk...
Ik kwam deze ook al tegen op divoza, vond het maar een primitief iets om eerlijk te zijn. (niet beledigend bedoelt voor mensen die er misschien wel baat mee zouden hebben)
Tekst wat erbij staat: "Halsrek. Ideaal voor paarden die dekens kapot bijten of bandages van hun benen proberen te verwijderen op stal."
Bitch schreef:xx_Irisje schreef:Dit is toch de Pul-neusriem. Voor de Pullers?
Nee, dat is de kineton-neusriem, die is voor hangers: