Kavalkade hoefbalbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Kavalkade hoefbalbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 13:10

Weet iemand hier op bokt misschien of je met bovengenoemde hoefbalbeschermers gewoon een buitenrit kunt maken of is het alleen geschikt voor paddock en/of weiland?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

PBA_

Re: Kavalkade hoefbalbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:36

waar haal je deze en werken deze fijn

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 21:21

Ik heb een paar gekocht via marktplaats, in sommige webshops verkopen ze ze ook.
Het werkt ideaal tegen het aftrappen van de voorijzers. Dirk schuift zo ontzettend ver onder met zijn achterbenen, dat hij vaak het voorijzer meeneemt. Tot groot verdriet van de smid, die hem er dan weer onder moet tikken. Deze maand al 3x, schiet niet op zo.
Daarom de beschermers.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:08

precies zit in het zelfde schuitje schuren ze niet en kan je er lange afstanden mee rijden zonder te schuren? Hoe heten ze precies

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 13:57

Splash: hierbij een fotootje:
Afbeelding
Dat was dus ook mijn vraag, of je er lange afstande mee kan rijden ja/nee.
Ik ken eigenlijk niemand die deze bescherming gebruikt.
Ik blijf hopen op een antwoord...

Jimmylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:23

Ik zou zeggen dat het mischien wel zou kunnen maar dan is het nog maar de vraag of het nergens schuurplekjes gaat veroorzaken..? Anders doe het je paard dag om in de wei en dan kijken of er schuurplekjes zitten. Als er helemaal niks zit zal het wel kunnen.

Eigenlijk moet het wel kunnen..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:41

maar helpt het ook tegen het aftikken van het ijzer. Mijn paard grijpt helemaal aan de onderkant het ijzer

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:04

Uit pure wanhoop heb ik die dingen ook gehad tegen het wekelijks aftrappen van de ijzers. Mijn paard heeft ze 4 weken om gehad (op het weiland) en toen waren ze helemaal kapot. En ze kreeg er erg kale hoefballen van en wat kleine wondjes in de kootholtes. Er zit aan de onderkant van de beschermers ook nog een metalen plaat die flink op de straal drukt. Aangezien mijn paard ijzers had met zooltjes, viel dat nog een klein beetje mee. Ik vond het vanwege die metalen plaat eigenlijk ondingen, maar ik moest wat. Ik vind het dus geen aanrader om mee te gaan rijden.
Later is mijn paard trouwens op Equilibriumijzers gezet (met afronding in het toongedeelte) en sindsdien nooit meer last gehad van aftrappende ijzers.

iba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:27

Sannah schreef:
Uit pure wanhoop heb ik die dingen ook gehad tegen het wekelijks aftrappen van de ijzers. Mijn paard heeft ze 4 weken om gehad (op het weiland) en toen waren ze helemaal kapot. En ze kreeg er erg kale hoefballen van en wat kleine wondjes in de kootholtes. Er zit aan de onderkant van de beschermers ook nog een metalen plaat die flink op de straal drukt. Aangezien mijn paard ijzers had met zooltjes, viel dat nog een klein beetje mee. Ik vond het vanwege die metalen plaat eigenlijk ondingen, maar ik moest wat. Ik vind het dus geen aanrader om mee te gaan rijden.
Later is mijn paard trouwens op Equilibriumijzers gezet (met afronding in het toongedeelte) en sindsdien nooit meer last gehad van aftrappende ijzers.

Die Equilibriumijzers, bevallen die goed en waar heb je ze vandaan?
Ik heb ook een paard waarmee ik iedere week bij de hoefsmid sta. Voornamelijk in het weideseizoen.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:27

Als je aan je hoefsmid vraagt of ie Equilibriums onder wil leggen, dan zou hij ze zo voor je kunnen bestellen. Kost 5 euro extra.
Het bevalt mij uitermate goed!

iba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:31

Ok thanks,
staat jouw paard er ook mee op de wei?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:02

Die dingen zien er goed uit Lachen
Mijn paard, ijzerloos, trapt zijn hoefballen open. Hij staat nu met springschoenen in de wei, maar dit is misschien ook nog wel een oplossing Lachen

alleen lees ik hier niet super goeie ervaringen ?

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 17:57

Ik merk het aftrappen vooral bij Dirk als hij net op nieuwe ijzers is gezet. Hij heeft dan uiteraard ook een bekapbeurt gehad en ik merk dat hij dan echt uitgelaten is als we weer terug zijn.
Het komt ook nog wel eens voor dat hij zijn hoefballen opentrapt, altijd net als hij nieuwe ijzers heeft, in een jolige bui.
Deze dingen beschermen de hoefballen ook goed.