kamer opmeten :

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

kamer opmeten :

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 00:06

hoi,

ik kan via internet een zadel kopen in duitsland.
maar je moet een boom maat kiezen .
de algemene kleuren van een wintec.
maar hoe weet je welke kleur er bij je paard past?
dus mijn vraag is : hoe meet je de boom maat op ????

het gaat om dit zadel.

http://www.reitsportdiscounter.de/produ ... ts_id=1927

groetjes marjolein

harnessmaker

Re: kamer opmeten :

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:12

gezien je onderschrift:
Luister naar je zadelmaker wat die adviseerd en waarom dan kom je een heel eind!

Even serieus: Er komt veel meer kijken bij het aanmeten van een zadel dan enkel de boom breedte. Laat je juist informeren als je het zelf niet weet. Dat kan veel problemen voorkomen!

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:58

Ik zou geen zadel via internet bestellen. Ik weet wel dat je in Duitsland goedkoper af bent (al was 't alleen al maar door de lagere BTW). Maar iets wat jouw paard zoveel op zal hebben moet je echt wel zorgen dat je zeker bent dat 't past. Sommige zaken zullen ook pas na een tijdje aan het licht komen, en dan is jouw eventuele niet-goed-geld-terug-garantie verlopen enzo. Mijn advies? Kijk eens even goed rond in de buurt en waarschijnlijk vind je ook wel goedkope zadels, waar je bij eventuele problemen ook makkelijk mee terug naar de verkoper kan gaan. Of kijk eens uit naar een degelijk, goedpassend 2de-hands zadel...

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:15

[quote="Voltigeur"] Ik weet wel dat je in Duitsland goedkoper af bent (al was 't alleen al maar door de lagere BTW).

helaas voltigeur
1jan . 2007 is ook in Duitsland de btw naar 19% gegaan Huilen