Over de Kieffer Wien hoor ik geen goede reacties, iemand bij mij op stal heeft hem. Ze vind hem weinig steun geven.
misschien komt dat ook wel door dat het niet zulke dikke kniewrongen heeft daarom vraag ik ook of iemand weet hoe dik ze bijde zijn en dan kan ik ze ook vergelijken met het zadel dat ik nu heb
Ik heb ook een Kieffer Wien. Die heeft inderdaad maar vlakke kniewrongen die weinig steun geven. Het heeft bij mij echt maanden geduurd voor ik er fatsoenlijk op kon zitten, maar ik ben wel heel blij met dat zadel. Met zo'n zadel leer je tenminste een beetje zitten.
Ik had een Kieffer Wien. Ik vond het een erg fijn zadel. Het zadel heeft inderdaad geen diepe zit en geen wrongen. Het is een vlak zadel. Ik heb het zadel weg gedaan omdat ik graag wat anders wilde en ik heb nu een zadel met wrong en diepe zit. Hoewel ik het zadel wat ik nu heb beter en fijner vind, is de Wien absoluut geen naar zadel. Ik zou gewoon gaan proberen....
Hier ook iemand met een Kieffer Wien (de luxe), met diepe zit en weinig wrong. Ben er erg blij mee, zit heerlijk! Het heeft wel even geduurd voordat ik er helemaal aan gewend was maar ik kwam dan ook uit een springzadel. Hij geeft inderdaad weinig steun maar het is maar precies wat je fijn vind, wat je wil en wat je gewend bent!
Ik rij ook met een Kieffer Wien de luxe, op mijn draver zat het niet echt fijn (ik kukelde op het begin helemaal naar voor) maar later ging het wel. Nu ligt ie op een welsh cob en dat zit meteen lekkerder. Dus ligt er denk ik ook aan welk soort paard je hebt.
Ik heb een Kieffer Lusitano. Fijn zadel met erg diepe zit en dikke kniewrongen, je zit er echt in. Verder past hij op veel paarden. Ik heb hem bijna 2 jaar en ben er happy mee. De Kieffer Wien en de Kieffer Lusitano kun je wat dat betreft niet vergelijken, de Wien heeft juist helemaal geen wrong. De Wien geeft erg weinig steun vind ik, terwijl er ook best andere merken dressuurzadels zijn met weinig wrong waar meer "zit" in zit. Bijvoorbeeld de KN. Maar ik vind de Lusitano absoluut een aanrader, als je ten minste op zoek bent naar een zadel met veel wrong. Zoek je een zadel met weinig kniewrong, dan ging ik niet voor de Wien maar voor de KN of bijvoorbeeld Ainsly.
Ik heb zelf een kieffer wien erg lekker zadel wel weinig kniewrongen en een normale zit, zoals al eerder is gezegt daar leer je wel beter van zitten en na een tijdje ben je het helemaal gewend.. Ook ik heb op een lustino gezeten en moet zeggen dat die kniewrongen wel heel dik zijn en een diepe zit heeft, vind het zelf een minder fijn zadel aangezien je wel erg diep zit..
De Lusitano zit echt heerlijk. Hij heeft flinke wrongen, normaal gesproken vind ik dat niet fijn, maar deze vind ik wél fijn. Dus die wrongen zijn niet hinderlijk. Super zacht zadel, lekkere diepe zit (ook zit was ik niet gewend en de overstap daarnaar ging prima)Je krijgt van de diepe zit echt het gevoel ín het zadel te zitten dan erop, geeft meer contact met je paard. Vind ik dus zeker een aanrader
Kieffer Lusitano gehad, superfijn zadel, maar helaas niet geschikt voor mijn ronde, wat bredere paard zonder schoft. Hij kreeg er rugproblemen van. Heb hem met pijn in mijn hart weg moeten doen om een zadel aan te laten meten. Diepe zit mag dus niet meer op de rug van mijn paard, moet wel eerlijk zeggen dat ik door mijn nieuwe Daaleman zadel zonder de extreem diepe zit en zonder grote wrongen een betere onafhankelijkere zit heb gekregen........
[HAR] Kieffer Lusitano Kur zadel, ervaringen? Ik heb dit zadel inmiddels. Ben nog druk bezig met inrijden van dit zadel,maar het zit wel heel apart,maar ook wel weer heel lekker. Dus als je meer vragen hebt over dit zadel,stel ze gerust even via PM.