Stijgbeugels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arakhan

Stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 19:12

ik heb snel last van m'n gewrichten. Kan iemand raad geven welke stijgbeugels een beetje verlichting geven (knieen, enkels...). Ik las interessante dingen over easyrider flexboots en andere...
Heeft iemand zo'n beugels tweedehands te koop?

Artistique

Re: Stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 19:13

Ik ben zelf erg te spreken over de beweegbare fillisbeugels.
Bij divoza kosten ze €140 ongeveer maar soms kun je ze op marktplaats ook veel goedkoper vinden.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 19:46

Ik heb EZ rides van goedhard.nl had ook altijd last van mijn knieën/enkels en als ik met die beugels rijd niet meer Lachen.
Ben er blij mee Ja.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:47

Ik heb de Flex rides van goedhard,ook vanwege pijn in mijn enkel.Ik wil geen gewone beugels meer.
Afbeelding

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:50

Ik heb Sprenger bow balance beugels, deze helpen bij mij goed oa bij pijn in mijn enkels en 2 kapotte knieen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:51

knieen kan je ontlasten door je beugels een gat langer te doen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:58

ik heb de hs sprenger beweegbare fillisbeugels 5 jaar geleden voor 115 euro bij horsepower in heino gekocht en sindsdien wil ik niet anders meer. en voor je knieen scheelt het inderdaad als je je beugelriemen 1 a 2 gaatjes langer maakt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:43

Mijn voorkeur gaat uit naar de filis beweegbare beugels. Die dingen zijn inderdaad errug duur (en dat is ook de reden dat ikz e helaas niet heb) maar zijn wel erg fijn.

beantsje schreef:
knieen kan je ontlasten door je beugels een gat langer te doen.

Dit gaat niet altijd op!! Mijn knieen deden juist méér pijn als ik mijn beugels langer deed, en volgens mijn orthopeed was ook dat heel logisch. Het is afhankelijk van waarom je knieen pijn doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:33

Wat mij enorm helpt is een groot oppervlakte waar mijn voet op kan steunen. Ik heb veel beugels uitgeprobeerd, en eigenlijk kan ik jou dat ook het beste aanraden. Het blijft toch heel persoonlijk Lachen

Inmiddels ben ik heel gelukkig met mijn Gaston Merciers : http://www.greendistance.nl/index.php?id=62 Bijna mijn gehele voet wordt ondersteund, en een lichte vering. Ideaal!

Verder geprobeerd :

- Flexrides, in principe ook wel aardig, maar bleken te smal voor mijn werkschoenen te zijn.

- EZ-Rides : http://www.greendistance.nl/index.php?id=81 Deze bleken bij mij juist teveel te veren waardoor mijn benen vermoeid raakten.

- Podium beugels, zijn net 'gewone' beugels maar met een iets breder voetbed.

Misschien zijn Elastosteps : http://www.greendistance.nl/index.php?id=52 ook nog een optie voor je?

Aan mijn westernzadel heb ik Side Steps, afgrijselijke beugel qua uiterlijk, maar groot breed oppervlakte en een vering Haha!

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 20:09

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 21:54

ik heb op dit moment de bow balance beugels van Sprenger, en ik vind ze ideaal.
Ik kan echt het verschil merken....
de druk is anders dan bij normale beugels.
Als je interesse hebt, ik heb nog een nieuwe set bow balance hier in de doos, nog nooit gebruikt!
PM maar..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:45

GPG stijgbeugels hebben een veersysteem erin wat je gewrichten ontlast. ze zijn hier speciaal voor ontworpen!
het schijnt dat onze koningin er ook mee rijdt! Clown

mocht je belangstelling hebben: ik heb een paar te koop, die ik maar 2x gebruikt heb. heb zelf ivm rugklachten iets anders nodig. stuur maar een pm als je een foto wilt. Lachen