'nieuw' type peesbeschermer pessoa, jullie meningen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

'nieuw' type peesbeschermer pessoa, jullie meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 19:46

Ik zat zo vandaag de nieuwe ekkia catalogus door te lezen toen ik het volgende tegenkwam, een type peesbeschermer die ik nog nooit eerder gezien heb. Na zo een alles doorgespit te hebben van uitleg want het stond in het frans, begreep ik eruit dat ze niet het nadeel van andere peesbeschermers hebben, nl opwarmen van de pezen. plus dat de beschermer mooi aansluit aan het been en dus beter de pezen zou ondersteunen, vooral langs de zijkanten.
Is er iemand die deze beschermers al heeft en zoja wat zijn de ervaringen ermee. Niet dat ik ze nu direct zou gaan aanschaffen, want ik vind ze eerlijk gezegd spuuglelijk, maar ik ben wel benieuwd of ze goed zijn. Lijken me nl niet de meest leuke dingen om aan je benen te hebben.
Afbeelding

Cemlys

Re: 'nieuw' type peesbeschermer pessoa, jullie meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 19:46

Un nouveau concept de protection, conçu en partenariat avec le Centre Européen du Cheval (Belgique), aux propriétés testées scientifiquement. Fermeture par doubles velcros avec rabats remplaçables. Lavable en machine. AÉRATION : Une chaleur excessive au niveau des tendons est un facteur prédisposant aux tendinites. La structure souple des guêtres PESSOA possède des zones ouvertes dites aérées, qui réduisent au maximum l'échauffement du membre pendant l'effort et surtout durant la phase de récupération, ce qui limite les risques de lésions tendineuses. L'aération favorise également l'évacuation de la transpiration, laissant les membres secs. ERGONOMIE ET PROTECTION : La forme anatomique du Protech épouse parfaitement les tendons pour mieux les soutenir latéralement pendant l'effort. L'épaisseur variable du Protech assure une protection adaptée aux zones les plus sensibles. CONFORT DU CHEVAL : La matière, très souple, assure une parfaite mobilité au cheval et diminue les risques de blessures liées aux frottements. Le poids des guêtres est léger et constant, car la matière n'absorbe pas l'humidité.

Dit stond op de ekkia pagina

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:48

Bij dat voorste been, lijkt me dat bovenste puntje nogal in het been prikken. Maar verder kan ik er ook weinig over zeggen. Ik vind ze in ieder geval ook erg lelijk! Zoude ze niet gaan scheuren aangezien er geen bont/neopron tussen zit?

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:49

opzich vind ik het niet slecht bedacht, kan niet broeien maar beschermt wel! Vind ze inderdaad ook oerlelijk Clown Maar niet een slechte uitvinding!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:50

Dat opwarmen daar kan ik me nog wel in vinden.
Maar steun geven aan de pezen? Kan me echt niet voorstellen dat peesbeschermers steun geven. Imo beschermen ze alleen maar tegen aantikken en strijken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 19:50

ThaGirl schreef:
Bij dat voorste been, lijkt me dat bovenste puntje nogal in het been prikken. Maar verder kan ik er ook weinig over zeggen. Ik vind ze in ieder geval ook erg lelijk! Zoude ze niet gaan scheuren aangezien er geen bont/neopron tussen zit?

idd vroeg ik mij ook af, dat plastic lijkt me niet heel gemakkelijk zitten. Maar het idee vind ik wel leuk. Maar aangezien de prijs zouden ze eigelijk wel schuurvrij moeten zijn.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 19:53

asjemenou schreef:
Dat opwarmen daar kan ik me nog wel in vinden.
Maar steun geven aan de pezen? Kan me echt niet voorstellen dat peesbeschermers steun geven. Imo beschermen ze alleen maar tegen aantikken en strijken.

Idd maar ik denk dat je een heel ander steungeven verstaat dan ik bedoelde. In de catalogus stond er nl een tekeningetje bij. Als je een beendoorsnede van boven naar beneden bekijkt en dus op de bovenkant kijkt, dan sluit de peesbeschermer mooi rond de contouren van het been. Waarbij bij een gewone peesbeschermer de beschermer een cm ofzo afligt van de laterale en mediale kant van de pezen. Bij dit type omvat dit de pees mooi. Waardoor ze nog beter beschermt zijn, en op die manier dus steun geven. Geen idee of je snapt wat ik wil zeggen.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:54

is al een heel topict over

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 19:58

ok eventjes zoeken dan

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:05

echt om te kotsen en volgens mij helpen ze geen ene meter. Nee hoor, geef mij de BR Jumpers maar e.d soortgelijke..

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:05

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:56

Zie link die moonie geeft. Daarom hier een slotje.