Natuurlijk is de keuze van een hoofdstel iets heel persoonlijks. Maar als je echt een mooi hoofdstel zou mogen kiezen, heb je dan een bepaald hoofdstel in gedachten?
Welke neusriem vind je mooi staan, een Hanoveraanse, een Engelse neusriem, een Spaanse misschien ?
Wie weet ga ik eens wat proberen voor de opleiding die ik volg, als je een leuk idee hebt laat dan hier een berichtje achter. Wie weet maak ik jouw droomhoofdstel?
Anders is het altijd leuk om te weten wat jullie mooi vinden.
ik vind bepaalde hoofdstellen van passier heel mooi. Als ik zou mogen kiezen dan een bruine passier, dun modelletje. Dus geen dikke neusriem ofzo. Maar eerlijkgezeg zijn er zoveel hoofdstellen die ik leuk vind.
Een frontriem is niet zo moeilijk, en ook niet zo heel erg bewerkelijk. Aleen ik maak handwerk. Als proef vind ik het wel leuk om eens wat anders te proberen, als iemand de juiste maten geeft moet dat wel lukken.
Ha, ha Kelly, met de meest geweldige site van hier !
Een blinde sluiting heet ook wel saumur sluiting, dan maak je je leer vast met een soort weerhaakje. Die 'sluiting' kan je dan naar binnen toe draaien (dus naar het paard toe) en dan zie je dus geen gesp.
Beetje klein plaatje, maar ik denk dat ik het wel begrijp. Helemaal glad dus. Dat is inderdaad heel mooi, alleen niet snel op en af te haken als je wisselt van arbeid. Nooit geweten hoe dit heette, weer wat geleerd.
Met steentjes enzo vind ik ook zelf erg mooi. Ooit een hoofdstel gemaakt met kristallen. Lastig, maar met een paar stenen geef je net dat extraatje in de show. Het blinkt ineens. Lastig werk, maar wel mooi resultaat.
Een engelse neusriem is het mooist, maar een hannoveraanse is het best. Het mooist is denk ik een platte met 3 kristalletjes in zowel de neus als frontriem. Met een eigen droomhoofdstel:
Een hoofdstel met zowel een hoge als een lage neusriem, smalle riempjes met onopvallende sluitingen maar geen saumursluitingen, zowel de frontriem, hoge als lage neusriem zo'n 2 cm breed maar plat en niet onderlegt met 3 gewone kristalletjes (dus geen kleurtjes)
Eentje met een wat bredere neusriem. Maar niet zo'n giga dikke. Goudkleurige sluitingen. Geen blinde sluitingen. Een zwarte, geen rondgenaaide. De frontriem moet gewoon zwart zijn en het liefst zo dun mogelijk
ik houd juist weer van een fijn hoofdstel, niet zo grof allemaal maar gewoon heel fijn, gouden gespen en misschien op de neus en frontriem een figuurtje in het goud
Een zwart hoofdstel, rondgenaaid vind ik erg mooi, en anders met dunnen riempjes en blinde sluitingen. Verder een brede, wit onderlegde aansnoerneusriem en een smal frontriempje, een klein beetje blingbling mag, maar niet te veel.
zwart rondgenaaid hoofdstel van een goede kwaliteit leer met saumursluitingen. Brede aansnoerneusriem, afhankelijk van het paard geheel zwart of wit onderlegd. Blingbling frontriem (maar wel een mooie, niet zo'n goedkoop ogende)
Ehm... ik vind sommige frontriempjes heel mooi enzo Maar dat moet ook maar net mooi staan bij een paard. Ik vind meestal de hoge neusriem wat mooier, heel soms staat gecombineerd ook wel leuk. Mexicaans vind ik persoonlijk wel weer heel lelijk
Wat een boel smaken en toch een beetje hetzelfde, we willen een goed afgewerkt hofdstel, van mooie kwaliteit leer. Er mag een steentje in gemaakt worden, of een andere subtiele bijzonderheid, maar niet te veel?
Leuk om te lezen wat tegenwoordig mooi gevonden wordt.