hoofdstel verven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

hoofdstel verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 20:29

ik heb thuis een oud hoofdstel liggen dat nu meer grijs ziet dan zwart. en mijn vraag was als je dat hoofdstel kan verven. nou niet met egte verf natuurlijk maar men schoenblink of zo. en nu was mijn vraag of dat kan. en als dat niet afgeeft.

Daisy

bromfiets

Re: hoofdstel verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:42

nielsd schreef:
Ik weet wel dat jij een taallesje moet nemen...

Iets vriendelijker mag ook wel als je verder geen bijdrage aan het topic hebt Nors opkijken

Je kan je hoofdstel iets donkerder maken met zwarte ledercreme, maar dat is tijdelijk. Na ongeveer een week is het er weer af. Als je echt een zwart hoofdstel wilt, kun je beter een nieuwe aanschaffen. In ieder geval geen schoenpoets gebruiken, daar wordt je leer niet beter van.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 20:43

ik hbe een nieuw maar ik dacht misschien als ik dat oude eens een anders kleurtje geef word het terug wat mooier

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:54

Op de markt kun je een heel fijn goedje kopen, wel prijzig..

Die man die met het product staat snijd zo een snee in een westernzadel je doet het er op, en je ziet er niks meer van, een geeft ook nog niet af:D

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:02

Je kunt je hoofdstel verven met lederverf, maar of dat echt de moeite is? Voor 20,- euro heb je al een degelijk nieuw hoofdstel namelijk.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:16

Ik heb mijn hele hoofdstel supermooi zwart geverfd met gewoon schoenen verf Clown

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:37

Moderatoropmerking:
Ik heb een berg offtopic reacties gesplit.
Aan de TS het verzoek om te proberen een beetje op de spelling te letten, aan de mensen die zich hier blijkbaar aan ergeren en daar een heel topic offtopic mee proberen te vullen het dringende verzoek om dat dan via de pb te doen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:41

Ik heb er zelf wel eens eentje met zwarte schoenpoets opgefleurd Lachen
Schoenpoets erover, met een doekje goed inwrijven. Een dag laten drogen en intrekken. Daarna met ledervet invetten, weer even laten intrekken, en daarna was die bij mij weer helemaal netjes, hij gaf niet zwart af. Ik zou het niet op een wit paard durven, maar op een donkerbruine of zwarte moet dat makkelijk kunnen. Fijn toch, als je een extra hoofdstelletje hebt liggen om mee te longeren bijvoorbeeld Lachen

Zambucoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:03

ik had mijnes ook gedaan met schoenenpoets, alleen was dit een klein stukje dat beschadigt was, ik weet niet of het bij een heel hoofdstel lukt maar je kunt het altijd proberen, en verder heb je idd leder verf, wij hebben dit voor onze bank gebruikt, geeft niet af en dekt heel mooi, alleen was dit iid wel vrij prijzig,

groetjes jessica

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:42

ik heb een wit paard en een bruin stubbenhoofdstel met tiger leerverf (www.divoza.nl) zwart geverft. Gaat prima, wel handschoenen aan.

Vincent_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:08

voor je leer is het beter als je gewoon een nieuwe koopt in diezelde kleur. vind ik dan.

maar ik denk dat het met die speciale verf ook wel moet lukken!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:38

Ik heb ooit een zadel laten verven bij de zadelmaker, maar op termijn slijt dat er toch weer af en ik vind het er wat kunstmatig uitzien.
Op een hoofdstel heb ik het eigenlijk nooit geprobeert, maar ik denk dat het op de gespen etc. snel weer verdwijnt. Bewegende delen en delen waar je veel aanzit, zullen vrij snel weer kaal worden.