ik heb thuis een oud hoofdstel liggen dat nu meer grijs ziet dan zwart. en mijn vraag was als je dat hoofdstel kan verven. nou niet met egte verf natuurlijk maar men schoenblink of zo. en nu was mijn vraag of dat kan. en als dat niet afgeeft.
Iets vriendelijker mag ook wel als je verder geen bijdrage aan het topic hebt
Je kan je hoofdstel iets donkerder maken met zwarte ledercreme, maar dat is tijdelijk. Na ongeveer een week is het er weer af. Als je echt een zwart hoofdstel wilt, kun je beter een nieuwe aanschaffen. In ieder geval geen schoenpoets gebruiken, daar wordt je leer niet beter van.
Ik heb een berg offtopic reacties gesplit. Aan de TS het verzoek om te proberen een beetje op de spelling te letten, aan de mensen die zich hier blijkbaar aan ergeren en daar een heel topic offtopic mee proberen te vullen het dringende verzoek om dat dan via de pb te doen
Ik heb er zelf wel eens eentje met zwarte schoenpoets opgefleurd Schoenpoets erover, met een doekje goed inwrijven. Een dag laten drogen en intrekken. Daarna met ledervet invetten, weer even laten intrekken, en daarna was die bij mij weer helemaal netjes, hij gaf niet zwart af. Ik zou het niet op een wit paard durven, maar op een donkerbruine of zwarte moet dat makkelijk kunnen. Fijn toch, als je een extra hoofdstelletje hebt liggen om mee te longeren bijvoorbeeld
ik had mijnes ook gedaan met schoenenpoets, alleen was dit een klein stukje dat beschadigt was, ik weet niet of het bij een heel hoofdstel lukt maar je kunt het altijd proberen, en verder heb je idd leder verf, wij hebben dit voor onze bank gebruikt, geeft niet af en dekt heel mooi, alleen was dit iid wel vrij prijzig,
Ik heb ooit een zadel laten verven bij de zadelmaker, maar op termijn slijt dat er toch weer af en ik vind het er wat kunstmatig uitzien. Op een hoofdstel heb ik het eigenlijk nooit geprobeert, maar ik denk dat het op de gespen etc. snel weer verdwijnt. Bewegende delen en delen waar je veel aanzit, zullen vrij snel weer kaal worden.