iemand ervaring met bates zadels en vooral de isabell?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lllinsey

iemand ervaring met bates zadels en vooral de isabell?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 22:08

iemand ervaring met dit zadel of andere zadels van bates, en of het leer wel een beetje knap is?
en heeft het wel een beetje kniewrong, en zijn ze erook met wollen kussens, kan er weinig over vinden op internet..

Afbeelding

oke, alvast bedankt Knipoog

felicity

Re: iemand ervaring met bates zadels en vooral de isabell?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:27

Ik heb zelf een bates dressuurzadel (staat tevens ook te koop). En ben echt super tevreden. IK heb die van mij nog niet zo heel lang. Maar vind hem er goed degelijk uitzien. Ik gebruik hem 1 a 2x in de week heb hem nu net een halfjaar. Dus ik kan nog niet veel zeggen over de kwaliteit.
Die van mij heeft ol gevulde kussens en is ook al een keer aangepast aan mijn paard. Moet nu weer gebeuren maar ben nu aan het kijken voor een ander model.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:18

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen...

Wat ik wel weet is dat de wrongen met klittenband bevestigd zijn en je ze dus kunt wisselen en iets verplaatsen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:44

Ik heb dit zadel gehad, maar dan van wintec (zelfde model). Dus ik kan je alleen wat over het model zelf vertellen. Ik vind dit echt een superzadel, het lekkerste dressuurzadel waar ik ooit in gereden heb. De zit is erg fijn, vrij diep, waardoor je een erg vaste zit krijgt. De kniewrongen zijn idd verstelbaar dmv klitteband. Er zijn ook verschillende diktes in wrongen, ik had de diksten erop, zat super. Wel heb ik het idee dat dit zadel niet erg geschikt is voor mensen met lange benen. Voor mij met mijn korte beentjes was het zadel echt perfect.

Deze zadels zijn er met wol gevulde kussens maar ook met cair.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 09:26

Ik heb de Bates en vind het een super zadel. Vooral met de verwisselbare boom. Mijn haf is heel breed en kan niet tegen wolgevulde kussen, met de air heeft hij geen last. Rijd nu een ander paard (kwpn) en het zadel met een smallere boom zit ook perfect! Het zadel heb ik nu ruim 3 jaar en ziet er nog goed uit.