de start!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

illau

de start!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 19:11

Hoi,

Ik ben van plan om samen met mijn vriend een paardje te kopen. Dit zal echter nog niet voor onmiddellijk zijn, maar we zouden graag - om de kosten wat te spreiden - al wat spulletjes willen kopen. Nu weet ik dat het zeer moeilijk is met de maat en zo, maar welke zaken kan je op voorhand al kopen, welke zaken moet je zeker hebben als ruiter met een eigen paard? Een poetskoffer hebben we al, met denk ik al het nodige in.
Kunnen jullie ons helpen?

Groetjes, ille

patsur

Re: de start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:12

Poetsspullen zijn denk ik het enige wat je nu al kunt kopen. En misschien dekjes.

Het beste kun je gewoon sparen voor die spulletjes.. Je weet nooit met wat voor pony of paard je uiteindelijk thuis komt. Je kunt best een paard kopen met een maatje cob, zit je straks met je Full spulletjes.

illau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 19:18

zo'n groot paard zal het niet worden, mijn vriend heeft een zwakke rug en ik ben niet zo het lenige type dat met 1 sprong op d'r paard zit! Lachen

Kan iemand me misschien wat meer info geven over de maten want die full en cob en dergelijke - kan er me weinig bij voorstellen (weet dat het cob is voor pony/klein paard, en full voor een paard, maar begrijp niet goed welke je wanneer moet nemen)...

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:20

Of je het geld nu al uitgeeft of het gelijke bedrag maandelijks apart zet is net zo lang als het breed is Clown Gewoon sparen, ook al is de drang groot natuurlijk om al lekker te shoppen, lijkt me het beste!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:23

illau schreef:
zo'n groot paard zal het niet worden, mijn vriend heeft een zwakke rug en ik ben niet zo het lenige type dat met 1 sprong op d'r paard zit! Lachen

Kan iemand me misschien wat meer info geven over de maten want die full en cob en dergelijke - kan er me weinig bij voorstellen (weet dat het cob is voor pony/klein paard, en full voor een paard, maar begrijp niet goed welke je wanneer moet nemen)...

Over het algemeen heb je cob op een pony/klein paard, maar cob zou ook een wat groter paard met kleine pootjes kunnen passen. Een pony heeft niet perse maat cob, kan ook een full hebben.
Daarom kun je beter geld opzij zetten, en dan als het dier er is alles in 1x kopen. Dan kun je ongeveer de maten inschatten, en mocht het niet passen kun je het omruilen binnen de termijn die op de bon staat Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:05

Borstels, hoevekrabber, halstertouw, voeremmer...
Er zijn best wat dingen te bedenken waarvan de maat niet belangrijk is.
Ga eens lekker een middagje naar de ruitersportzaak en snuffel wat rond

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:09

longeerlijn, halstertouw, ik weet niet of je pension gaat of eigen grond/

illau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 13:14

ik ga op pension - is anders niet vol te houden met een full-time baan en geen land om het paard te zetten. Ik gun het dier ook liever wat vriendjes dan moederziel alleen ergens op stal te staan. Lachen Alvast bedankt voor de reacties!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:58

Kan je dan niet beter (zoals gezegd) het geld dat je nu uit zou willen geven aan spullen opsparen, zodat je dan ineens alles erbij kan kopen? Gewoon op een aparte spaarrekening zetten.

Wat wel gekocht kan worden en niet maat-afhankelijk is: zijn 'ehbo-achtige' spulletjes als Betadine zalf/spray/scrub/shampoo, een termometer, alcohol, zo'n hot-cold pack (zijn er ook groot voor paarden) en dergelijke. Ook heb je bij sommige ruitersportzaken een complete ehbo koffer voor paarden.