Ik heb een wintec 2000 vzh en ik wil nooit meer iets anders voor m'n paard! Die van mij heeft 2 jaar geleden z'on 750€ gekost incl stijgbeugels, de wintec webbers (beugelriemen) en wintec singel. Het is ideaal voor een jong paard, heb er mijn paard mee ingereden en zal ook dienen om ons ander paard in te rijden. Het zadel heb ik al een paar keer van boom laten veranderen, dus lekker handig
.
Voor ons ander paardje gaan we met de tijd ook een wintec 2000 vzh kopen (eerst inrijden) en voor mijn paard wil ik er nog een Isabelle Werth erbij
.
Henrieke schreef:Soms zijn die kussens toch gevuld met lucht? Dan kun je ze toch niet opvullen ofwel?
Een goede zadelmaker kan de kussens en zelfs ook de 'cair' aanpassen dacht ik?
qt_shetties schreef:Is het eigenlijk allemaal kunststof? Want ik dacht dat ik bij de wintec2000 iets van suede zag zitten, dat is toch niet handig schoonmaken?
De 2000, de Isabella Werth, .... dus de duurdere zadels zijn met suede bovenkant, kun je wel heel gemakkelijk schoonmaken, gewoon een nat sponsje of nat doekje erover en hup, is weer schoon 
Wintec heeft een nieuwe lcollectie gemaakt, de Bates collectie, die zijn van leer
maar wel met dezelfde voordelen als de gewone kunstoffen wintecs.
Chessiej schreef:Ik had toen ik dat zadel kocht een spuitbus gekregen voor dat stof.. Jammer genoeg kan ik die spuitbus niet meer vinden.
Product kun je ook kopen in de ruitersportwinkel, merk is Thorowgood. Heb ik ook lekker gemakkelijk en zeker als je in de zee of modder gereden hebt (zout krijg je er niet gemakkelijk uit).