WINTEC Zadels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

WINTEC Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 16:44

Ik zelf zou graag een wintec willen hebben, maar wat zijn jullie ervaringen? Is het helemaal op maat gemaakt voor je paard? Welk zadel hebben jullie? En als je je paard zadelmak maakt, dan is hij toch heel anders qua bouw dan dat hij goed bereden is? qua bespiering, uitgroeien ect.
Wordt het zadel dan aangepast?

Ik heb een hele tijd niets met rijpaarden/rijpony's gedaan, maar veel aangespannen gehobby't met mijn shets.
Sinds kort ben ik in het bezit van een NRPS hengstje (nu nog jong) Maar zat eens te kijken naar zadels voor in de toekomst. Toen ik ergens hoorde dat je zo'n €700,- betaald voor een nieuw zadel, bedacht ik, dat ik maar alvast moest gaan sparen voor over 3 á 4 jaar Bloos

Riddikulus

Re: WINTEC Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:49

Wintecs zijn niet zo duur hoor. Die zijn nieuw maar iets van 400 euri. Verder een stipje, want ik wil nog een springzadel aanschaffen...

Kunnen ze wintecs gewoon opvullen bij de zadelmaker?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:51

niet alle wintec zijn zo goedkoop hoor Knipoog ik heb een wintec Isabella werth en die zijn nieuw rond de €900 geloof ik
ik vind het een fijn zadel. maar een 2e hands merkzadel is natuurlijk ook een optie voor jou Knipoog

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:52

Ik heb jaren terug een wintec 2000 gehad voor mijn C pony. Een perfect zadel, hij zat echt ontzettend lekker. Je kunt de boom van het zadel verwisselen als ik het goed heb, zodat je hem op maat kunt maken voor je paard.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 16:56

tja hij hoeft natuurlijk niet helemaal nieuw te zijn, maar ik had een tijdje terug een " eng" topic gelezen over een verkeerd zadel wat de TS starter niet wist. En het paard had rugklachten, en dat is natuurlijk logisch een zadel moet gewoon goed zitten.
Is het eigenlijk allemaal kunststof? Want ik dacht dat ik bij de wintec2000 iets van suede zag zitten, dat is toch niet handig schoonmaken?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:09

Ik heb een wintec pro dressuur zadel gehad met een verwisselbare boom.
DAt ding zat echt als een luie stoel echt heeerlijk! En nog fijn ligt ook. Is een goeie als je zelf neit al te groot ben en je paard wel Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:28

Soms zijn die kussens toch gevuld met lucht? Dan kun je ze toch niet opvullen ofwel?

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:31

ik heb ook wintec 2000 en je kan hem gewoon laten opvullen bij een willekeurige zadelmaker,seude kun je gewoon schoon maken met een nat sponsje,ik zou nooit meer anders willen

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:31

Ik heb een wintec 2000 veelzijdigheids. Verwisselbare boom en rijd echt heerlijk! Krijg geen pijnlijke kont in dat ding! past perfect op me pony!
Ik had toen ik dat zadel kocht een spuitbus gekregen voor dat stof.. Jammer genoeg kan ik die spuitbus niet meer vinden. Maja ga wel is een keer kijken bij een meubelzaak mischien hebben die iets ofzo!
Maar dit zadel is echt heerlijk gewoon! Gaat niet meer weg!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:34

MissToseland schreef:
niet alle wintec zijn zo goedkoop hoor Knipoog ik heb een wintec Isabella werth en die zijn nieuw rond de €900 geloof ik
ik vind het een fijn zadel. maar een 2e hands merkzadel is natuurlijk ook een optie voor jou Knipoog

Ik heb ook een isabell werth en die was iets in de 600 euro. Er zijn verschillende uitvoeringen, ook goedkopere, maar die vond ik niet zo lekker zitten. Deze wintec zit wel redelijk, maar niet zo lekker diep als mijn leren zadel. Je hebt meer het gevoel dat je "op" ipv "in" je paard zit..Kwestie van uitproberen denk ik..
VOor een paard dat je in gaat rijden kan je zowiezo het best een tweedehands zadel kopen, omdat ze daarna nog veel veranderen qua spieren ed.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:35

Hoi,

ik heb een wintec 500 dressuur-zadel en het is perfect. De zadelmaker is hier geweest om te bekijken welke boom het beste is. En ik heb 'm onlangs laten opvullen (na 1½ jr).

Ik vind het een super zadel en zeker als je nog een jong paard hebt, want als hij breder/gespierder wordt kan die dmv een andere boom aangepast worden en hoef je niet gelijk een nieuw zadel.

Succes

Ps. die van mij is trouwens helemaal van kunststof.

SnoopyGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:01

ik vind het erg fijne zadels!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:04

Ik heb een Wintec veelzijdigheidszadel gehad Lachen Best een fijn zadel, je kon er alles mee. Ook hebben we een Wintec Isabel Wertz (Dressuurzadel) gehad. Deze heeft het écht heel lang volgehouden, 10 jaar. En voor nood gooien we die er ook nog wel eens op, is ook een goed zadel. Is al wel vaak opgevuld bij die kussens bij de benen (Dat ik dat niet weet! Clown) maar hij is niet slecht voor het paard (Wel voor jezelf Nagelbijten / Gniffelen). Ik zou je echt een Wintec aanraden Lachen Ik ben overgestapt naar de Cliff Barnsby omdat ik graag een leren dressuurzadel wil en Wintec heeft alleen kunststof.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:07

Ook ik vind het hele fijne zadels, vooral omdat je ze gewoon met water en een borstel schoon kunt maken Lachen Is een heel groot voordeel bij ons op stal.

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:12

even een stipje.. heb zelf namelijk interesse in de wintec 500 dressuur om me paardje in het voorjaar mee in te rijden.

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:20

een stalgenootje van mij heeft een wintec, als je een wintec aanschaft maakt het niet uit of je paard nog verandert in bespiering want je kunt de boom makkelijk verwisselen en in sommige wintec zadels zit in de kussens lucht, die kun je zelf met een pompje opvullen, volgens mij zij deze zadels ideaal voor paarden die nog ingereden moeten worden, ik vind ze zelf idd niet zo lekker zitten omdat de zit vaak idd niet zo diep is maar daarover zijn de meningen verschillend, stalgenootje zweert erbij.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:30

Ik heb jarenlang een wintec zadel gehad; nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad. Vooral het schoonmaken was erg makkelijk voor mij als 'lui schoonmaakmens' Vork.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:15

Ik heb een wintec 2000 vzh en ik wil nooit meer iets anders voor m'n paard! Die van mij heeft 2 jaar geleden z'on 750€ gekost incl stijgbeugels, de wintec webbers (beugelriemen) en wintec singel. Het is ideaal voor een jong paard, heb er mijn paard mee ingereden en zal ook dienen om ons ander paard in te rijden. Het zadel heb ik al een paar keer van boom laten veranderen, dus lekker handig Haha! .
Voor ons ander paardje gaan we met de tijd ook een wintec 2000 vzh kopen (eerst inrijden) en voor mijn paard wil ik er nog een Isabelle Werth erbij Ja.
Henrieke schreef:
Soms zijn die kussens toch gevuld met lucht? Dan kun je ze toch niet opvullen ofwel?

Een goede zadelmaker kan de kussens en zelfs ook de 'cair' aanpassen dacht ik?
qt_shetties schreef:
Is het eigenlijk allemaal kunststof? Want ik dacht dat ik bij de wintec2000 iets van suede zag zitten, dat is toch niet handig schoonmaken?

De 2000, de Isabella Werth, .... dus de duurdere zadels zijn met suede bovenkant, kun je wel heel gemakkelijk schoonmaken, gewoon een nat sponsje of nat doekje erover en hup, is weer schoon Lachen
Wintec heeft een nieuwe lcollectie gemaakt, de Bates collectie, die zijn van leer Knipoog maar wel met dezelfde voordelen als de gewone kunstoffen wintecs.
Chessiej schreef:
Ik had toen ik dat zadel kocht een spuitbus gekregen voor dat stof.. Jammer genoeg kan ik die spuitbus niet meer vinden.

Product kun je ook kopen in de ruitersportwinkel, merk is Thorowgood. Heb ik ook lekker gemakkelijk en zeker als je in de zee of modder gereden hebt (zout krijg je er niet gemakkelijk uit).

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 19:19

bedankt allemaal voor de reacties! is zo'n boom nou zelf te verwisselen of moet je dat laten doen? En is het dan zo dat je er meerdere bomen bij krijgt? Of hoe moet ik dat zien

Sorry ben hier echt een leek in ...

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:24

Bomen moet je apart kopen, kost niet zo veel. De eerste keer een boom verwisselen kun je het best laten doen, bij sommige winkels moet je daar niet voor betalen (als je het zadel bij hen hebt gekocht bv.) daarna kun je het zelf doen, is heel gemakkelijk.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:25

Ik heb zelf een aantal keren op een wintec gereden ,maar het zit echt héérlijk!En het schoonmaken is idd erg handig.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 19:44

haha tja wat dat schoonhouden betreft ideaal! ik ben echt lui wat dat betreft, ik koop liever elke 2 jaar een nieuw hoofdstel dan dat ik het regelmatig onderhoud... *schaam*

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:58

Ik heb een Wintec Isabell Werth. Heerlijk zadel en ligt als een huis op mijn paard.
Je kunt inderdaad ook de Cair (luchtgevulde) kussens op laten vullen. Er zit namelijk een gedeelte Cair en een gedeelte gewone vulling in. Zo kun je toch de vorm van de kussens aanpassen.
Ook kun je lucht erbij in laten pompen.
Ik vind het een ideaal zadel, ben er helemaal blij mee.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:09

Ik had ook een wintec pro cair 2000 misschien en maandje gebruikt paste niet goed op mijn pony. Was wel een fijn zadel en gewoon op te vullen de bomen kun je zelf verwisselen.

Ik heb nu een kieffer deels kunststof met een verwisselbare boom. Bij dit zadel zitten standaard 4 bomen.
Zadel is iets duurder als de wintec cair 2000

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:57

Ik heb een Wintec pro. Op zich een heerlijk zadel. Lag perfect op mijn vorige paard, kon er heerlijk op rijden.
Op mijn pony ligt het voor geen meter, ook niet als ik er een andere boom in doe., dat is wel heel erg jammer. Ik heb het idee dat de zweetbladen te lang zijn en zich te weinig naar het lijf van mijn pony vormen ofzo.
Verdre is het een heel makkelijk zadel in onderhoudt en het weegt niks. Ik was er altijd reuze tevreden over.