Wil binnenkort waarschijnlijk voor mijn arabier een nieuw zadel gaan kopen. Het grote probleem bij zadels is meestal dat ze naar voren schuiven en tegen de schouderbladen aan gaan drukken. Nu zag ik dat Massimo dressuurzadels verkoopt in diverse boommaten. Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die goede (of slechte ) ervaringen hebben met deze dressuurzadels.
Geen ervaring met de dressuurzadels, wel met de trail op een arabier Ik heb nu een jaar de Massimo Trail en ben er heel tevreden over. Hij past goed en is ook goed passend te houden dmv opvullen en eventuee de boommaat veranderen.
Ook geen ervaring met de dressuur, wel met de trail. Het zit heerlijk en is mooi aangepast op mijn merrie, is eventueel ook nog goed aan te passen in de toekomst. Vond de service ook top by the way
Ik heb een massimo dressuurzadel en ik ben er heel blij mee, het zadel ligt perfect op mijn paard en ik vind hem zelf lekker zitten. Mijn paard is wel heel anders gebouwd, zie profiel , maar het klopt inderdaad dat massimo meer boommaten heeft dan andere merken.