Nieuw Hoofdstel, wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Nieuw Hoofdstel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 09:29

Ik heb zaterdag een nieuw hoofdstel gekregen voor mijn verjaardag. Het is een harstikke gaaf hoofdstel van USG. Het leer voelt heel goed en soepel aan maar was wel een beetje droog, heeft een tijdje ingepakt gelegen en natuurlijk in de winkel gehangen. Heb het 2x ingevet maar het heeft niet echt effect.
Heb het toen even omgedaan bij mijn paard en op maat gemaakt en toen weer mee naar huis genomen, het was toen nog droger en op sommige plaatsten wat rimpelachtig (hoe je dat moet beschrijven) niet gescheurd maar gewoon dat het zo droog is denk ik.
Wat kan ik nu het beste doen? In blijven vetten of in de lederolie leggen? Of iemand misschien nog andere tips?
Alvast bedankt! Lachen

singasong

Re: Nieuw Hoofdstel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:37

Olie werkt naar mijn idee het beste! Gewoon met een doek of kwastje invetten, desnoods 2 of 3x achter elkaar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:38

niet in de lederolie leggen, dan ben je een jaar verder en voelt je hoofdstel nog baggervet. en ik spreek uit ervaring...
gewoon lekker vaak met een kwast invetten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:54

ik leg nieuwe hoofdstellen altijd een uurtje in de olie, dan laat ik ze uitlekken en poets ik ze op.

doordat je het maar een uurtje doet wordt het hoofdstel niet door en door vet, dus is het wel veel soepeler, maar niet helemaal volgezogen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:33

Je kan het hoofdstel beter echt niet IN de olie leggen hoor. Ook niet een uurtje.
De olie is namelijk erg slecht voor de stiksels van je hoofdstel!!! Daarbij kan het leer hiervan gaan uitzetten waardoor het niet meer door de passantjes past.
Inderdaad met een kwastje of sponsje zeer geregeld wat olie erover doen. Vet is minder geschikt.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 12:30

Leonieke schreef:
Je kan het hoofdstel beter echt niet IN de olie leggen hoor. Ook niet een uurtje.
De olie is namelijk erg slecht voor de stiksels van je hoofdstel!!! Daarbij kan het leer hiervan gaan uitzetten waardoor het niet meer door de passantjes past. Inderdaad met een kwastje of sponsje zeer geregeld wat olie erover doen. Vet is minder geschikt.

Dat zei mijn moeder inderdaad ook.. Ja
Ik heb nu ledercreme, maar ik ga dan vanmiddag toch maar wat lederolie halen, bedankt voor de tips en meer tips zijn altijd welkom. Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:22

nou dan zouden al mijn hoofdstellen uit elkaar moeten vallen...

een uurtje overleeft een hoofdstel en de stiksels echt wel... heb het tot nu toe bij al mijn hoofdstellen gedaan en iedereen vraagt altijd hoe ik ze zo mooi soepel krijg...