welke singel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 11:48

Ik vind het erg moeilijk een goede singel voor mijn pony te vinden.

Dit omdat hij net een sharpei ( zo'n rimpelhond) tussen zijn voorbenen is wat snel voor knellingen en dus pijn zorg.

Zo heb ik als een gelsingel gekocht om mijn pony dus een plezier te doen, lekker zacht dacht ik. Maar die singel was zo stroef dat zijn velletjes dubbel gingen zitten ( zelfs na huid glad proberen te treken) dat hij heel raar door zijn bijde voorbenen ging zakken vanwege pijn. Dus die is 1x gebruikt maar nooit weer..

Ik heb een tijdje een kieffersilverline singel gehad en dat werkte echt fantastisch. Maar toen kocht ik een ander zadel wat langer was en paste de singel niet meer.. Heb hele zoektochten gedaan naar een nieuwe maar heb er nooi 1 van een meter kunnen vinden helaas..

Ik heb nu een neoprene singel (zoals dat spul in een pees beschermer) en dat gaat opzich wel goed maar hij word nog steeds boos bij het aansingelen. Eerder intreseerde hem dat geen moer dus is nog steeds niet goed, ook vond ik witte haren onder de singel maar dat kan welligt van het lusje komen. ( met zo'n ring voor hulpteugel)

Is er iemand die ook een pony/paard heeft met zoveel huid? En welke singel gebruiken jullie daarvoor? Wat raden jullie aan om eens te proberen?

Nouvel

Re: welke singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:10

Ik heb nu een hele zachte leren singel, eigenlijk voor barefoot zadels met aan beide kanten elastiek, dat gaat vrij goed.

En anders werkt een echte schapenvacht bontje om je singel ook erg fijn heb ik de ervaring...

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:10

En een traditioneel stukje schaap voor rond de cirkel?
Kun je nergens die kieffersingel vinden op internet?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 12:24

ik kan alleen de dressuur uitvoering van die kieffer singel vinden maar ik dus een 100 cm nodig, een vzh singel

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:00

Bedoel je dan niet de Kieffer Goldline?
Afbeelding
Want kan ook nergens Silverline vinden..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:13

Mijn paard heeft ook zoveel vel op die plek, en ook nog eens lange wintervacht-haren. Ik vind mijn singel echt geweldig, maar ben bang dat je er weinig aan hebt. Ik heb er een van barefoot, voor het arizona zadel. De singel is van leer, en heel erg breed, met bij de oksels een paar inhammen zodat ie niet in de weg zit. Zo wordt de druk over een groot oppelvlak verspreid, en mijn paard vind dat echt heel fijn, ik merk het goed aan hem.
http://boomloosrijden.nl/boomloosrijden ... elshop.JPG
Misschien kun je zoiets ook als engelse singel vinden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:16

Zoiets als MysticTinker heb ik dus ook, maar dan in dressuurmodel...

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 16:46

dit is die kieffer silverline singel, maar dan dus de dressuur uitvoering. Dit is ook een heel erg brede singel.

Afbeelding