kamer zadel te smal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trakehners

kamer zadel te smal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 10:02

Ik ben op zoek naar een ander zadel voor mijn paard . Paard is net zadelmak, mijn huidig zadel lijkt de boom te groot.
Nu heb ik gisteren een tweedehandszadel ( kieffer ) opgehaald om te proberen.(ben van plan pas een nieuw zadel te kopen of laten maken als paard 5 is). Het proef zadel lijkt te passen, maar ik twijfel nog. De kamer is naar achteren toe, dus naar de lepel toe toch wel smal. Ik krijg er amper 2 vingers tussen. De kussens zijn wel dik.
Wat denken jullie, dit zadel nemen met een smalle kamer of toch eerder zoeken naar zadel met bredere kamer?

asjemenou

Re: kamer zadel te smal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:20

2 vingers is volgens mij toch echt veel te weinig!
Waarschijnlijk is dit zadel altijd maar bijgevuld, en daardoor zo smal geworden.
Je kunt hem opnieuw op laten vullen zodat het weer breder wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:25

Kieffers staan niet echt bekend om hun makkelijke aanpasbaarheid.. Goed na laten kijken of de rek niet uit het leer is, anders is het een onbegonnen zaak om de kussens in te nemen.

trakehners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 13:34

Jullie hebben gelijk.
Heb het zadel nog eens grondig gepast. De kussens zijn inderdaad te dik opgevuld en komen nu tot tegen de ruggenwervels.
Dus ik heb maar beslist om het zadel niet te nemen, risico op rugblessure voor het paard is te groot.
Alvast bedankt voor de reacties.