Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Komt omdat mijn weiland, waar ik altijd doorheen moet rijden, zo blubberig is dat mijn leren zadel het niet zo leuk vond
Met kunstof is blubber geen probleem! Makkelijk schoon te maken. Ook na een fikse regenbui ben ik blij met kunstof
Ben begonnen met een wintec, daarna een leren en heb nu weer een wintec. Ik neem pas weer leer als ik een stal heb waarbij het zadel niet zoveel te lijden heeft 
maar je moet er inderdaad van houden
maar ik kan wel nar een type uit kijken om een prijsschatting te maken

ikke20 schreef:zadel hoofdstel halster zweetdeken poetsspullen dekje
wintec zou ik persoonlijk zelf niet snel nemen. dit niet vanwege de kwaliteit maar ik hou neit zo van kunstof zadels. ik vind leren zadels beter en lekekrdr rijden maar dit is persoonlijk.

Welshcobfan schreef:Een zweetdeken was wel een van de eerste dingen die ik nodig had...
omdat????
(hij bleef opgefokt na de les waardoor hij niet koud werd, hij bleef warm. Sja de wind stond op dat moment vol op de stal... De stal was 1 kilometer rijden vanaf de manege, het is een buitenstal)
)
Waarom is een deken op stal wel nodig en een zweetdeken niet?
Ik gebruikte geen staldeken, omdat de vacht dik genoeg is. Maar daardoor had ik wel even een zweetdeken nodig. Ik snap die logica niet helemaal...
Maar ik heb net mijn rijbewijs afbetaald (donderdag examen en hopen dat ik slaag), bezig met verhuizen en na het aanschafbedrag van het paard eventueel houd ik nog net een mooi bedrag over voor de eerste spullen, en dan voor de rest langzaamaan kleine dingetjes erbij kopen. Scheelt dat ik na de belangrijkste spullen niet alles in een keer nodig heb. Maar zo kan ik een heel mooi lijstje maken.
(zadel zat dus bij de pony, dus dat scheelt enorm
) Welshcobfan schreef:Peesjes heb je juist niet nodig. Die ondersteunen niets en zorgen alleen maar voor extra hitte daar. Ik zou niet eerder peesjes gebruiken dan dat het echt moet van bv de veearts.
(mijn vorige zadel kostte mij 220 euro
)
rotnaam
) zijn kwalitatief ook prima voor als je een nieuw zadel wilt en niet teveel wilt betalen.