Het scheef gaan van het zadel gebeurt dat op bepaalde momenten (bijvoorbeeld bij langer galoperen op één hand)
of ligt het altijd scheef voor je idee ?
Mocht je het idee hebben dat het zadel echt scheef ligt en dat er aan 1 kant meer/minder lucht inzit ,
dan kun je dat voelen door het zadel op de kop te leggen en in de kussens te knijpen.
Er zitten 4 luchtkamers in (twee voor en twee achter)
het is belangrijk dat je evenveel lucht heb in de tegenover elkaar liggende kamers anders gaat het zadel inderdaad scheef liggen
(mits je natuurlijk uitgaat van een "recht" paard)
Dit is bij wolvulling overigens niet anders, scheefgevuld is ook dan een scheef zadel.
Als er inderdaad in 1 of meer kamers (van de 4) minder lucht zit zul je lucht moeten (laten) aanvullen,
Je zegt dat je ook het idee hebt dat het zadel platter/minder gevuld is als in het begin, ligt het nog wel mooi op je paard dan ?
De kussens in Flair moeten juist niet hard zijn namenlijk, zijn ze te hard dan ga je stuiteren en komt het zadel teveel bovenop je paard te liggen.
Ik rijd al 3 jaar met flair in mijn zadel (voorheen dus in de Kn) en mijn zadel hing altijd in een onverwarmde zadelkamer.
s' zomers en s' winters voelde ik geen verschil in dikte van het kussen. Hooguit was het leer zelf wat soepeler s'zomers maar dat lijkt me logisch.
Ik heb een Wow over genomen van een jaar of 2 oud, en heb om je eerlijk te vertellen geen idee welke van de vele type zittingen ik heb.
Van de zijkant gezien is de zitting vrij plat overigens maar de lepel komt wel iets omhoog, dus ik schat dat het de middeldiepe zit is.
het is wel een dressuurzitting en dus niet zo plat als de springzittingen.
Ik heb wel een foto van het zadel als je het zien wilt.
Je zou eens aan Zadelboer een pm moeten sturen , die kan je echt alles over het Wow zadel vertellen wat je weten wilt,
woon je in Italie trouwens ?