Ik heb een haflinger, maar redelijk smal kwa bouw en schoft, zeker anderhalf jaar geleden, toen ik dit zadel (euroriding diamant), passend kreeg op m'n haf. Even voor de picture: hij heeft nu een zadel met boommaat 2,5, op een schaal van 1 tot 4.
Nu heeft hij inmiddels wat spieropbouw gekregen en begin ik toch wat te twijfelen. Tijdens het rijden moet ik minstens 1 a 2 keer afstappen om het zadeldekje weer goed te leggen. Het schuift nl. steeds weer naa achteren. (Ik kan het dekje bij dit zadel ook verder niet bevestigen met die lusjes..), waar ik eerder geen last van had.
Kwa boommaat kan ik 3 a 4 vingers ertussen steken (onbelast). Verder lijkt het aan de voorkant minder aan te sluiten. Ook als het zadel aangesingeld is, kan ik gemakkelijk een hand naast de schoft tussen het zadel schuiven. Van achteren ligt het zadel niet helemaal aan tot aan het eind, maar dat is vanwege zijn 'rechtere' rug. Volgens de zadelmakers die toendertijd naar m'n zadel hebben gekeken is dit erg moeilijk perfect te krijgen en moet ik genoegen nemen met 'zo goed mogelijk aansluitend'.
Verder is hij met rijden redelijk fijn, hij kan redelijk zijn rug ontspannen en vertoont verder geen directe tekenen van verzet vanuit de rug.
Wel vond ik van de week een drukplek midden op de schoft (zowel in de lengterechting als breedterichting in de midden), waar verder geen deel van het zadel op rust. Dus of dit verder iets met het zadel te maken kan hebben?
Ik heb trouwens totaal geen ploblemen met het zadel, kan er fijn in zitten en mee rijden.
Het liefst houd ik gewoon dit zadel, maarja als hij niet (meer) past zit er niet veel anders op..
Wat zouden jullie voor mening hebben m.b.t. dit zadel. Ik weet dat het moeilijk vanachter de pc te beoordelen valt. Foto's komen nog, vandaag vond m'n digi alle batterijen die in huis liggen te leeg om het te doen